03:59|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1400 - 13:19
کد خبر: 17275
یادداشت:

سهل‌انگاری رانندگان ارومیه‌ای؛ بی‌احتیاطی‌هایی که همچنان حادثه می‌آفرینند

متاسفانه افزایش تصادفات درون شهری ارومیه به علت رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی و بی‌احتیاطی از سوی رانندگان به معضلی اساسی در این شهر تبدیل شده که نیازمند فرهنگسازی و آموزش مهارت‌های لازم در این زمینه می‌باشد.
سهل‌انگاری رانندگان ارومیه‌ای؛ بی‌احتیاطی‌هایی که همچنان حادثه می‌آفرینند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها خبرهای زیادی از تصادفات در ارومیه به گوش می‌خورد، تصادفاتی که گاها چند نفر از اعضا یک خانواده به کام مرگ کشانده می‌شود.

در ادامه باتوجه به آمارهای موجود، سالانه در آذربایجان‌غربی افراد زیادی به علت سوانح ترافیکی دچار ناتوانی و معلولیت‌هاي جسمي می‌شوند و یا در موارد شدیدتر جان می‌بازند.

طبق گفته کارشناسان مربوطه، متاسفانه قربانیان این حوادث،‌ بیشتر از گروه سنی جوان بوده به طوری که میانگین سنی آن‌ها حدودا ۳۵ سال است.

یکی دیگر از دلایل تصادفات رانندگی را می‌توان فرار از قانون بیان کرد، گویا شهروندان ارومیه‌ای عادت کرده‌اند که حتما باید ماموری بر سر چهارراه‌ها، خیابان‌ها و سایر مسیرهای عبور و مرور بایستد که قوانین را رعایت کنند.

گاها مشاهده می‌شود خیابان‌های اصلی شهر پر از دست اندازهایی است که قبل از وجود این دست اندازها هیچ علائمی در جهت آگاهی بخشی رانندگان تعبیه نشده است.

نکته جالب در سطح شهر ارومیه عدم وجود خط کشی مناسب در برخی خیابان‌های اصلی، فرعی است، کمتر خیابانی را می‌توان یافت که خط کشی آن واضح باشد و رنگ و رو رفته نباشد که این خود عاملی ایجاد مشکلات زیادی برای رانندگان محسوب می‌شود.

از طرفی هم رفتارهای پرخطر در رانندگی، علاقه‌مندی به سبقت‌های غیرمجاز، نداشتن تمرکز، خودنمایی و تلاش برای جلب توجه دیگران از اساسی‌ترین دلایل رفتاری در وقوع تصادفات به شمار می‌روند و خلوتی معابر نباید سبب شود تا رانندگان دچار وسوسه سرعت شده و با سرعت غیرمجاز رانندگی کنند.

باتوجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبین اظهار می‌کنند که برخی از رانندگان به هنگام شب از چراغ نوربالا استفاده می‌کنند و این مسئله طی سال‌ها برای آن‌ها عادت شده است که فرهنگسازی و آموزش‌های لازم را می‌طلبد.

در پایان نیاز است برای جلوگیری از تخلفات و کاهش آمار تصادفات درون شهری تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در این نقاط افزایش یابد و امیدواریم در کنار نظارت‌های متولیان امر، رانندگان هم موارد ایمنی را رعایت کنند تا شاهد تصادفات دلخراش در خیابان‌های شهر نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید