12:01|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1400 - 09:16
کد خبر: 17270
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

معیار اصلی انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در دین اسلام معیار و مبنا برای انتصابات، موضوع شایسته سالاری است. کارها باید به دست شخصیت‌هایی که متخصص، با تقوا و با ایمان هستند، سپرده شود.
معیار اصلی انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری باشد

به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 28 آبان، در خصوص انتقادهای شدید از سوی مردم و رسانه‌ها به انتصابات فامیلی در مجموعه‌ها، اظهار داشت: معیار اصلی انتخاب و انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد بنابراین کسانی که خدا ترس، با تقوا و کارآمد هستند می‌توانند بر مسند قدرت بنشینند.

وی تاکید کرد: اگر فردی شایستگی‌های لازم را داشته باشد، نباید صرفاً به دلیل اینکه با مقام مسئولی نسبت فامیلی دارد، او را از قرارگیری در مناصب مدیریتی محروم کرد.

امام جمعه ارومیه در ادامه اظهار کرد: تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حاکم شود.

حجت‌الاسلام قریشی همچنین با اشاره به سالروز فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تأسیس بسیج مستضعفان بیان کرد: فرمان امام (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین میلیونی معجزه گونه بود چراکه میدان‌دار اصلی در هشت سال دفاع مقدس و سرکوب فتنه‌ها بسیج و بسیجیان بوده است.

وی افزود: بسیج یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. بنابراین تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حاکم شود.

قریشی با اشاره به سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس و روز مجلس، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس است بنابراین سالروز شهادت این بزرگمرد، روز مجلس نامگذاری شده و نمایندگان مجلس باید رهرو شهید مدرس بوده و در مسیر قانون‌گذاری، نظارت و اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس از روحیه تقوا برخوردار باشند، کارایی آن مجموعه هم افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: خدا ترسی و تقوای مسئولان باید چندین برابر مردم عادی باشد و نمایندگان مجلس نیز با الگو قرار دادن آیت‌الله مدرس از ظرفیت‌هایی که در مجلس دارند به بهترین نحو در تعیین قوانین راه‌گشا استفاده کنند.

وی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری، گفت: این عالم ربانی از هیچ تلاشی برای خدمت به انقلاب و نظام دریغ نکرده و از پیشگامان نهضت امام خمینی (ره) بود که خدمات ماندگاری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بر جای گذاشت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید