17:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آذر 1400 - 13:05
کد خبر: 17269
یادداشت:

عدم ایمن‌سازی کانال آب در ارومیه؛ معضلی که همچنان باعث تهدید جان شهروندان شده است!

شنیده‌ها حاکی از آن است که صبح امروز در یکی از کانال‌های آب سطح شهری ارومیه، عدم حفاظ بندی کانال آب موجب سقوط مرک کودکی شده که اعتراض شهروندان را در پی داشته است.
عدم ایمن‌سازی کانال آب در ارومیه؛ معضلی که همچنان باعث تهدید جان شهروندان شده است!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در روزهای پایانی خرداد ماه سال جاری، یک کودک چهار ساله بر اثر پوشیده نبودن کانال جمع آوری آب‌های سطحی و سقوط، جان خود را از دست داد.

 چند ماه پیش کودکی در ارومیه به علت سقوط در یک کانال آب جان خود را از دست داد که علت سقوط و مرگ این کودک از سوی مسئولین مربوطه، کم کاری شهرداری و نبود دریچه و حفاظ کانال آب عنوان شده است.

این در حالی است که مطابق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری تحت عنوان وظایف شهرداری‌ها، آمده است که؛ اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر عمومی و کوچه‌ها و اماکن عمومی و دالان‌های عمومی و خصوصی و پرکردن و پوشاندن چاه‌ها و چاله‌های واقع در معابر و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکن‌ها و ایوان‌های مشرف و مجاور به معابر عمومی که افتادن آن‌ها موجب خطر برای عابرین است و جلوگیری از ناودان‌ها و دودکش‌های ساختمان‌ها که باعث زحمت و خسارت ساکنین شهرها باشد، بر عهده شهرداری‌ها است.

با گذشت ماه‌ها، صبح امروز شنیده‌ها حاکی از آن است که عدم حفاظ بندی کانال‌های آب سطح شهری ارومیه، بار دیگر ماجرای تلخ سقوط، سبب مرگ یک کودک دیگر شد مسئولیتی که بر عهده مسئولین شهری است و همچنان نادیده گرفته می‌شود.

در پایان امید است با مسئولیت‌شناسی سازمان ذیربط و ایمن‌سازی شرایط زیست شهری، از بروز حوادث مشابه جلوگیری کرده تا در آینده شاهد داغدار شدن خانواده‌ای دیگر در ارومیه نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید