08:13|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1400 - 13:26
کد خبر: 17263
یادداشت:

عدم نظارت؛ عامل اصلی جولان‌دهی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی

قیمت‌گذاری کاذب در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی و نبود نظارت بر آن‌ها باعث سردرگمی مردم شده اما تا زمانی که مرجع مشخصی برای تعیین قیمت‌ها اعلام نشود، نمیتوان جلوی دلالان در این زمینه را گرفت.
عدم نظارت؛ عامل اصلی جولان‌دهی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در ماه‌های اخیر قیمت‌های نوسانی در بازار به طوری است که موجب کلافگی و سردرگمی مردم و کاهش توان خرید آنان شده است و همین امر رغبت آنان را برای خرید از سایت های خرید و فروش اینترنتی و در پی این موضوع صرفه‌جویی از زمان را دو چندان کرده است.

وجود دلالان در سایت‌های اینترنتی، قیمت‌گذاری کاذب در این سایت‌ها و نبود نظارت بر عملکرد آن‌ها، باعث نابسامانی بازار شده و با وجود هشدار پلیس در جهت آگاهی بخشی افراد در این زمینه اما در این میان هستند کسانی که بی‌توجه به هشدارها همچنان در دام سودجویان گرفتار می‌شوند.

بنابر گفته برخی از کارشناسان، اقدام هماهنگ برخی افراد در زمینه درج آگهی با قیمت‌های غیرواقعی و سرسام‌آور در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی و اصطلاحا قیمت‌سازی، منجر به التهاب قیمتی در بازار خودرو، مسکن و ... می‌شود.

در چند ماه گذشته ماموران قیمت‌گذاری در جهت ثبات قیمت در بازار، قانون حذف قیمت‌ها و عدم درج آن در سایت را اعلام کردند؛ در نتیجه قیمت‌ها در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی درج آگهی حذف شد و پس از آن، از التهابات پیش آمده در بازار خودرو قدری کاسته شد و ثبات نسبی نصیب بازار شد.

متاسفانه چندی طول نکشید که رفته رفته، مجددا درج قیمت در آگهی‌های خودرو در سایت‌های خرید و فروش نقش بست.

در پایان لازم به ذکر است که به‌صورت دائمی، درج قیمت در آگهی‌های سایت‌ها که باعث ایجاد گرانی در بازار و تورم در جامعه می‌شود، حذف شوند و نظارت‌هایی دقیق در جهت کنترل قیمت‌ها از سوی متولیان امر صورت گیرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید