10:24|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آذر 1400 - 13:26
کد خبر: 17254
یادداشت:

گرانی سرسام‌آور لوازم خانگی؛ بازار سمساری‌ها را داغ کرد

متاسفانه با گرانی لوازم خانگی ایرانی و خارجی و در پی آن کاهش قدرت خرید مردم، گرایش افراد به خرید اثاثیه دست دوم از سمساری‌ها بیشتر شده است.
گرانی سرسام‌آور لوازم خانگی؛ بازار سمساری‌ها را داغ کرد

سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش تورم طی سال جاری، عرصه را برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه برای خرید كالاها و لوازم خانگی نو تنگ كرده که به همین سبب بسیاری از افراد برای تامین نیازهای خود به خرید لوازم خانگی دست دوم روی آورده‌اند.

گرانی و بی‌ثباتی قیمت ارز، کاهش قدرت خرید مردم به همراه فراگیری تحریم‌ها و توقف واردات از عواملی هستند که بازار لوازم خانگی را با رکودی بی‌سابقه رو به رو کرده‌اند و از طرفی هم سبب شده مردم کمتر به تغییر و نوسازی لوازم در خانه‌های خود اهمیت دهند و بسوی خرید خرید اثاثیه دست دوم سوق یابند.

اكنون با توجه به شرایط اقتصادی افراد تهیه خوراك، پوشاك و بهداشت را در اولویت می‌دانند و برای خرید كالاهای غیر اساسی به دلیل كاهش قدرت خرید هزینه نمی‌كنند؛ از سوی دیگر همه‌گیری ویروس کرونا به همراه مشکلات فوق الذکر توان خرید مردم را کاهش داده است.

متاسفانه اثاثیه دست دوم هم به دنبال گرانی لوازم خانگی نو دستخوش تغییراتی شده و اقشار ضعیف جامعه نمی‌توانند، لوازم خانگی دست دوم را ارزان تهیه کنند. 

ادامه این روند یقیقا به اقتصاد آذربایجان‌غربی خسارت وارد می‌كند و در آینده تعداد زیادی از واحدهای صنفی استان در بخش عرضه لوازم خانگی تعطیل می‌شود.

از طرفی هم لازم به ذکر است که با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها، صنف سمساران نیز متحمل آسیب‌هایی شده‌اند، چرا که با شیوع این ویروس، خانواده‌ها به دلیل ترس از ابتلا به کرونا به ندرت به خرید لوازم دست دوم رغبت می‌یابند.

در شرایط کنونی تنها راهکاری که برای حل مشکلات بازار و ساماندهی آن می‌توان از سوی مسئولان مربوطه اجرا شود؛ نظارت بر بازار می‌باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید