16:41|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آبان 1400 - 12:04
کد خبر: 17236
مهندس منصور جلایر مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در گفتگو با باریش اعلام کرد:

ضرورت کنترل کیفیت و استاندارد وسایل گرمایشی، با آغاز فصل سرما

با فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از سیستم های گرمایشی ضرورت دارد که شهروندان وسایل گرمایشی به ویژه بخاری های گاز سوز خود را از لحاظ کیفیت کنترل نمایند و از سوی دیگرتولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز الزامات استفاده از این امکانات را رعایت کنند.
ضرورت کنترل کیفیت و استاندارد وسایل گرمایشی، با آغاز فصل سرما

مهندس منصور جلایر مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری باریش نیوز گفت: مصرف کنندگان باید درخرید کالاهای گرمایشی به ویژه بخاری های گازسوز دقت نمایند و از بخاری هایی استفاده کنند که دارای نشان استاندارد باشد، چون در صورت غیراستاندارد بودن آنها، یعنی اگر در فرایند استاندارد سازی قرار نگرفته و با گذر زمان برای مصرف کنندگان مشکلات عدیده ای را پدید می آورند و نشت گاز ایجاد کرده وحوادث جبران نماپذیری را پیش رو می آوردند.

وی اظهار داشت: در صورتی که سیستم ها و وسایل گرمایشی در فرایند استاندارد سازی قرارنگرفته باشند؛ ما نیز نمیتوانیم در صورت بروز هر گونه حادثه ای حمایت قانونی انجام دهیم.

جلایر در ادامه گفت: تولیدکنندگان حق تولید وسایل گرمایشی غیر استاندارد را ندارند و مصرف کننده نیز نباید از اقلام گرمایشی غیر استاندارد از جمله پکیج های دیواری و بخاری های گاز سوز استفاده نماید.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در استفاده از وسایل گرمایشی باید از مواردی بهره گیرند که دارای نشان استادارد باشد و درصف عرضه، نشان استاندارد بر روی آنها ثبت شده است .

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در خاتمه به اهمیت و ازام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تهیه و نصب وسایل گرمایش اشاره کرد و گفت: اگر شهروندان دراین فرایند با مشکلی مواجه شدند می توانند از سامانه اطلاع رسانی به شماره 10001517  با ما در ارتباط بوده و اطلاع رسانی نمایند و یا از طریق تلفن گویا به شماره 1517 در صورت مشاهده هر گونه مشکل تماس حاصل فرمایند تا از این طریق بتوانیم از حق آنها دفاع نماییم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید