11:37|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آبان 1400 - 10:26
کد خبر: 17234
یادداشت:

تزریق واکسن؛ نباید عاملی برای فراموشی پروتکل‌های بهداشتی شود

کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی و واکسیناسیون اکثریت مردم، باعث شده که عده‌ای از شهروندان نسبت به شرایط بی‌تفاوت شوند و شمار مبتلایان را در ماه‌های آتی را افزایش دهد.
تزریق واکسن؛ نباید عاملی برای فراموشی پروتکل‌های بهداشتی شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا دو سالی است که در آذربایجان‌غربی جولان می‌دهد و متاسفانه بسیاری از افراد در پی درگیری با این ویروس، جان خود را از دست داده‌اند، در حال حاضر به‌دلیل عادی انگاری مردم، بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نرسیدن واکسیناسیون به سطح ایمنی، پیک ششم هر لحظه می‌تواند سایه شوم خود را بر سر استان بیافکند.

در شرایطی که مسئولان مربوطه تصور می‌کردند با افزایش واکسیناسیون می‌توان بیماری کرونا را کنترل کرد و آمار مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داد، اکنون باتوجه به رنگ‌بندی کرونایی، با افزایش تعداد مبتلایان و قرمز شدن چند شهرستان مواجه شده‌ایم؛ آماری که متاسفانه هر روز بر تعداد آن افزوده می شود.

متاسفانه عده‌ای از مردم تصور می‌کنند بعد از واکسیناسیون ایمنی کامل یافته‌اند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری نمی‌دانند و این در حالی است متولیان سلامت از همان ابتدا تاکید می‌کردند که تنها راه مهار ویروس کرونا رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا می‌باشد.

در ادامه به صراحت می‌توان گفت بی‌توجهی، عادی انگاری و نداشتن آگاهی و به‌دنبال آن رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مانع شکستن زنجیره انتقال بیماری شده و از سوی دیگر هنوز تعداد افرادی که اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند، زیاد است و این افراد در صورت ابتلا به کرونا در معرض خطرات بسیاری قرار دارند.

متاسفانه کرونا با کسی شوخی ندارد و پاسخ بدن نسبت به این ویروس کاملا غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد که بایستی مردم در امر واکسیناسیون و دستورهای بهداشتی سهل‌انگاری نکنند زیرا عادی‌انگاری این بیماری می‌تواند زمینه ساز شروع پیک بعدی باشد.

در شرایط کنونی بایستی بازگشایی‌‎ها با احتیاط بسیار بیشتری صورت گیرد تا شاهد اوج گیری چرخه انتقال ویروس منحوس کرونا نباشیم؛ از سوی دیگر مردم و مسئولان نباید فکر کنند که فقط با تزریق دو دز واکسن کرونا، می توان به شرایط عادی زندگی برگشت.

در پایان لازم به ذکر است که هرچند هنوز وارد خیز ششم بیماری کرونا نشده‌ایم، اما اگر اقدامات لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام نگیرد، قطعا موج سهمگینی از این ویروس سطح استان را فرا می‌گیرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید