23:56|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آبان 1400 - 12:30
کد خبر: 17222
یادداشت:

چرای احشام؛ معضل لاینحل زندگی شهری در ارومیه

معضل چرای دام و احشام در داخل شهر ازومیه بارها مورد نقد قرار گرفته، وجود بوی نامطبوع فضولات دام در اطراف منازل موجب انتقال بیمارهای ناشی از دام می شود و سلامت شهروندان را به خطر انداخته می اندازد که بایستی در این زمینه مسئولان فکر اساسی داشته باشند.
چرای احشام؛ معضل لاینحل زندگی شهری در ارومیه

سرویس  اجتماعی باریش نیوز، چرای گوسفندان در محدوده شهری ارومیه، موضوعی است که در طی چند سال اخیر بدون هیچ محدودیتی مورد بی‌توجهی مسئولان ذیربط قرار گرفته است.

تصاویر و پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان حاکی از آن است که اخیرا چرای گوسفندان به داخل محدوده شهری رسیده و موجب سلب آرامش ساکنین منطقه، آلودگی بصری و آلودگی محیطی شده است.

موضوع فوق الذکر در فضای شهری چندین بار توسط مردم و این پایگاه خبری به مسئولان مربوطه مطرح شده است که متاسفانه تاکنون اقدامی در جهت جلوگیری از فعالیت آ‌ن‌ها صورت نگرفته است.

در برخی موارد نیز از زمین متروکه در کنار منزل‌ها برای نگهداری و چرای چند رأس گوسفند استفاده می‌کنند،که این موضوع مشکلات متعددی را برای ساکنان آن محل به وجود می‌آوردند.

در واقع به صراحت میتوان گفت حضور این گله‌ها قطعا غیربهداشتی بوده و می‌تواند عاملی برای انتقال بیماری باشند، جای آن‌ها در شهر نیست و طبق قانون باید از حضور آنان در شهر جلوگیری گردد.

در ادامه سوالی که ذهن هر مخاطبی را به درگیر می‌کند است که آیا شهر مکانی مناسب برای
 گله گوسفندان است؟ آیا هیچ نهاد و ارگانی مسئول جلوگیری از ورود گله‌ها به داخل شهر نیست؟

در پایان انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه به وظایف خود عمل کرده و با اتخاذ قوانینی نظارت‌ها بر چنین مشکلاتی تشدید گردد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید