14:27|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1400 - 13:07
کد خبر: 17208
یادداشت:

گلایه‌های مردمی از جولان سگ‌های بی‌پناه در ارومیه

جولان سگ‌های بی‌پناه در سطح شهری ارومیه و مناطق مسکونی به معضلی جدی تبدیل شده است که متاسفانه تاکنون اقدامی جدی برای جمع آوری اصولی آن‌ها از سوی ارگان مربوطه انجام نشده است.
گلایه‌های مردمی از جولان سگ‌های بی‌پناه در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، جولان سگ‌ها در برخی خیابان‌ها و کوچه‌های ارومیه گلایه‌های فراوانی را در بین شهروندان به وجود آورده است که برخی شهروندان طی تماس و پیام تلگرامی به این پایگاه خبری، خواهان برطرف شدن این مشکل شدند.

با توجه به افزایش تعداد سگ‌های بی‌پناه که احتمال بیمار بودن آن‌ها وجود دارد و با قرار گرفتن در فصل سرما، از مسئولان انتظار می‌رود یکی از وظایف کاری خود را به جمع‌آوری این حیوانات و احداث مکانی برای نگهداری آن‌ها اختصاص دهند.

این حیوانات برای یافتن غذا، مدام درحال سرک کشیدن به زباله‌های رها شده هستند که این موضوع حس ترحم افراد را بر می‌انگیزد که بایستی گفت اگر حمایت‌ها به صورت مدیریت شده نباشد موجب افزایش جمعیت آن‌ها در کوتاه مدت می‌شود.

در ادامه بایستی گفت که جمع‌آوری غیراصولی سگ‌های بی‌پناه بدون برنامه نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه ضمن هدر رفت بودجه و زیاد شدن آن‌ها در هر محله خواهد بود.

انتظار شهروندان از نهادهای ذیربط این است که به این قضیه ورود کرده و برابر قانون نسبت به جمع آوری و ساماندهی سگ‌ها اقدام کنند و در پایان امید است مسئولان مربوطه بیشتر مسائل و معضلات شهر را مورد توجه قرار دهند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید