18:18|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1400 - 13:09
کد خبر: 17198

جمع آوری بخاری‌های نفتی مدارس

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از جمع آوری بخاری‌های نفتی مدارس خبر داد و گفت: این بخاری‌ها با سامانه موتورخانه و بخاری‌های هوشمند گازی جایگزین شده است.
جمع آوری بخاری‌های نفتی مدارس

مهرالله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: هم اکنون تنها در مدارسی که انشعاب برق و گاز وجود ندارد ناچار به استفاده از بخاری‌های نفتی هستیم که این تنها ۲ درصد مدارس را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان و آذربایجان غربی به استان‌های هدف ما در موضوع استاندارد سازی بخاری‌های غیر استاندارد هستند و بنا داریم بخاری‌های گازی و نفتی را به موتورخانه‌های پکیچ تبدیل کنیم.

رخشانی مهر ادامه داد: گاز رسانی در استان سیستان و بلوچستان سرعت گرفته و در صورت رسیدن انشعابات گاز به مدرسه بخاری‌های نفتی این استان جمع آوری خواهد شد.

وی گفت: در استان تهران هیچ بخاری گازی و نفتی نداریم و در حال تعویض موتورخانه‌های فرسوده این مدارس با نو هستیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از اختصاص ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: ۲۶۰ میلیارد تومان برای خرید تبلت دانش آموزان از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ۴۳۰ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

رخشانی مهر ادامه داد: ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی برای ساخت مدرسه اختصاص یافته است که ۲۰ درصد یعنی چیزی حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی به ساخت مدرسه در استان تهران اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از طرف خیرین و در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در استان تهران در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: ۱۲ مجتمع آموزشی در استان تهران در حال ساخت است که مهر ۱۴۰۱ به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

رخشانی مهر ادامه داد: این مجتمع‌های آموزشی از ۸ تا ۱۳ هزار متر مربع مساحت دارند و در هر مجتمع حدود هزار دانش آموز تحصیل خواهند کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید