18:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1400 - 12:56
کد خبر: 17197
یادداشت:

بازی جدید برخی از بانک ها در ارومیه در مسیر پرداخت وام ازدواج

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان تنها سیاست نظام با هدف کمک به جوانان کشور در تامین بخشی از هزینه‌های ازدواج بوده است. با افزایش مقدار این تسهیلات روزنه‌ امیدی برای بسیاری از زوج‌های جوان در تامین بخشی از هزینه‌های تشکیل خانواده از جمله هزینه‌ مسکن گشوده شده است.
بازی جدید برخی از بانک ها در ارومیه در مسیر پرداخت وام ازدواج

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها یکی از  مشکلات پیش روی زوج های جوان در ارومیه کارشکنی برخی بانک ها در پرداخت وام ازدواج می باشد؛ با وجود اینکه قانون به روشنی نحوه پرداخت وام به زوج ها را مشخص کرده اما همواره تخلفات آشکاری از سوی بانک ها در قبال پرداخت وام ازدواج مشاهده می شود و این مسئله می طلبد که نظارت بیشتری از سوی مسئولان مربوطه صورت گیرد.

بدون شک این روزها مسائل و مشکلات مالی همیشه یکی از مهم ترین دلایل جوانان برای به تعویق انداختن ازدواج است و در سال‌های اخیر نیز افزایش قیمت طلا، سکه و لوازم خانگی به کاهش نرخ ازدواج دامن زده و با این اوضاع هر اندازه شیب تند قیمت‌ها بیشتر می‌شود، شیب ازدواج جوانان نیز کندتر پیش می‌رود.

بر اساس گفته برخی از مخاطبان پایگاه خبری باریش نیوز، چند ماهی است که برخی بانک‌های عامل در ارومیه، نهایت سختگیری در اعطای این وام را در دستور کار خود قرار داده‌اند. بنابراین امروزه جوانان باید راه‌ ناهمواری را برای رسیدن به وام ازدواج طی کنند. چراکه دریافت این تسهیلات از بانک‌ها و علی‌الخصوص برخی بانک‌های خصوصی برای بعضی از زوجین مشکل‌ساز شده و اعتبارسنجی‌های سلیقه‌ای مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

نکته پایانی اینکه، وام‌هایی که قرار بود به سهولت به دست متقاضیان جوان برسد تا بتوانند گرهی از مشکلات خود حل کنند، حالا این روزها به یکی از معضلات برخی جوانان تبدیل شده است. به گفته برخی کارشناسان و صاحبنظران، با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور، جوانان برای گرفتن وام ازدواج هدفی جز حل مشکلات اولیه زندگی مانند اجاره بها و یا هزینه تامین مایحتاج اولیه منزل خود ندارند. در این خصوص بارها و بارها انواع رسانه های جمعی نیز به انتقاد از نحوه اعطای این وام پرداختند؛ اما متاسفانه انگار گوش شنوایی برای این انتقادها وجود ندارد!



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید