14:00|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آبان 1400 - 11:14
کد خبر: 17195

هزینه های سرسام آور درمان، زخمی عمیق بر تن بیماران

این روزها هزینه‌های سرسام آور درمان به‌ویژه قشر کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه را بیش از پیش نگران کرده است اما به‌رغم این مهم، ظاهرا هیچ فریادرسی وجود ندارد تا راهی و راهکاری بیندیشد که وضعیت سلامت و درمان در کشور بهبود و ارتقا یابد.
هزینه های سرسام آور درمان، زخمی عمیق بر تن بیماران




سرویس اجتماعی باریش نیوز، وقتی این هزینه‌های لجام گسیخته زندگی را در کنار هزینه های درمان قرار دهیم صورت مشخص می‌توان عنوان کرد که بسیاری ازب مردم جامعه بخصوص اقشار کم درآمداز عهده این هزینه ها برنمی آید و همواره دچار مشکل می‌شوند.

براساس گفته بسیاری از شهروندان متأسفانه طی ماه‌های اخیر دارو به شدت گران شده است ضمن اینکه بسیاری از داروها کمیاب و یا اگر پیدا کنیم به شدت گران شده است.

چالش هزینه های بالای درمان آن طور که وزارت بهداشت بارها اعلام کرده است هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله دارد. در حال حاضر درصد بالایی از هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می‌شود.

در بخش خدمات که لازم نیست بگویم؛ متاسفانه این روزها در بخش خدمات نیز همه ما بارها و بارها از نحوه خدمات دهی بخش های درمانی دلمان گرفته و در این میان نیز کاری هم از دستمان بر نمی آید.

باید بیمار باشی و پایت به بیمارستان و مراکز درمانی باز شود تا شلوغی بیمارستان‌ها را باور کنی. حتی اگر از  اولین ساعات روز به بیمارستان مراجعه کنی افراد زیادی را می‌بینی که بر روی صندلی‌های بیمارستان یا حتی بیرون از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تخصصی منتظر هستند و با کمی تامل می توانی چهره های نگران آنها را که نمی دانند به فکر بیماری خود باشند یا به فکر تامین هزینه های بالای درمان...

سخن آخر اینکه، این روزها بیماران دردمند یا باید هزینه­های درمان دردهای مزمن و صعب­العلاج و سرطانی خود را به­صورت آزاد و غیر بیمه­ای بپردازند و یا این­که از قید اخذ خدمات فوق گذشته و مخصوصا بیماران مظلوم سرطانی مرگ تدریجی را با دردهای تدریجا افزایش یابنده تجربه کنند؛ متاسفانه بسیاری بیمه­های مکمل هم به بهانه عدم تعهد بیمه­های پایه از پرداخت هزینه­های بیماران شانه خالی کنند؛ که متاسفانه، این عملکرد با عدالت دسترسی بیماران به خدمات ضروری هیچ گونه سنخیت و  سازگاری ندارد.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید