10:37|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آبان 1400 - 13:33
کد خبر: 17193
یادداشت:

ساخت ساختمان‌های غیرمجاز/آیا مسئولی جهت رسیدگی وجود دارد؟

ساخت و سازهای غیر مجاز از مشکلات مهم توسعه و عمران شهری است که طی سال‌های اخیر در ارومیه به اوج خود رسیده است که نظارت دقیق مسئولین ذیربط را می‌طلبد.
ساخت ساختمان‌های غیرمجاز/آیا مسئولی جهت رسیدگی وجود دارد؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به پیشرفت شهری و افزایش جمعیت و از طرفی هم مهاجرت روستاییان، مسکن نخستین نیاز افراد در ارومیه محسوب می‌شود و وجود مشکلات اقتصادی رفع این نیاز را برای بسیاری دست نیافتنی کرده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، سودجویانی هستند که این فرصت را غنیمت شمرده  و با ادعای رفع نیاز شهروندان به راه‌هایی برای دور زدن قانون و در نتیجه ساخت و سازهای غیر قانونی متوسل شدند.

در سالهای اخیر سازه‌های غیرمجاز و بی‌کیفیت در ارومیه رشد بسزایی داشته که یکی از آسیب‌های جدی این کلانشهر به شمار می‌رود، به نحوی که اکثریت ساخت‌وسازهایی که هم‌اکنون انجام می‌شود، غیرمجاز است.

برخی مردم، پروسه طولانی صدور مجوز و پروانه ساخت توسط سازمان‌های مربوطه را دلیل اقدام برای ساخت و سازهای غیرمجاز می‌دانند و عده‌ای دیگر نیز هزینه‌های بالای صدور پروانه ساخت را دلیل آن می‌دانند.

سال‌هاست که ارومیه زیر سایه بی‌توجهی مسئولان ذیربط اسیر ساختمان‌سازی‌های بی‌کیفیت شده که برخی سازه‌های آن با هیچ‌یک از اصول ساختمان سازی تطابق ندارد.

در پایان انتظار می‌‎رود که متولیان امر در جهت جلوگیری از افزایش چنین تخلفاتی بر شدت نظارت‌های خود افزوده و برنامه‌هایی دقیق اتخاذ کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید