05:35|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آبان 1400 - 12:19
کد خبر: 17190
یادداشت:

ضرورت ساماندهی پل‌های عابر پیاده در ارومیه/سازه‌هایی که فقط اسم پل را یدک می‌کشند!

با گذشت سال‌ها پل‌های عابر پیاده در ارومیه همچنان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و نیاز است مسئولین ذیربط در جهت بازسازی و نصب پله‌برقی برای تردد سالمندان و معلولان برنامه‌هایی را اتخاذ و فضایی امن در آن ایجاد نمایند.
ضرورت ساماندهی پل‌های عابر پیاده در ارومیه/سازه‌هایی که فقط اسم پل را یدک می‌کشند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سال‌هاست که سیمای شهری ارومیه زیر سایه بی‌توجهی مسئولان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد؛ چرا که در این کلانشهر مشکلات زیادی در حوزه زیرساختی، روشنایی، ترافیکی و ... وجود دارد که به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

امروزه تعدد پل‌های عابر پیاده در خیابان‌های درون شهری ارومیه برخلاف آنچه مدیران شهری آن را نشانه‌ای از ایجاد خدمات مناسب برای شهروندان پنداشته، گواهی از رویکرد نامناسب در طراحی شهری است.

بسياری از خيابان‌های پرتردد ارومیه فاقد پل عابرپیاده هستند. اين در حالی است كه وجود اين پل‌ها يک ضرورت است تا آمار تصادف‌های رانندگی درون‌شهری تا حدودی كاهش يابد.

متاسفانه پل های عابر پیاده از کارایی لازم برخوردار نیستند. به عبارت دیگر، میزان کارکرد آن‌ها بسيار كم بوده است که بایستی گفت پل‌های عابر پیاده در ارومیه نه تنها جانمایی مناسبی ندارند بلکه از استاندار های لازم نیز برخوردار نیستند.

نبود پل‌های عابر پیاده مکانیزه در سطح شهری گلایه اصلی شهروندان به خصوص معلولان و سالمندان است که خواستار تعبیه پله برقی، سایه بان و .... برای تردد ایمن و تسهیل در رفت و آمد هستند.

بیشتر پل‌های عابر پیاده در ارومیه به دلیل نصب تابلوهای تبلیغاتی تبدیل به فضاهای ناامن شهری شده اند که ترس و احساس ناامنی برای عابران پیاده تولید می کنند. عدم طراحی صحیح این پل ها برای معلولین یکی دیگر مشکلات شهروندان در استفاده از این سازه های بزرگ فلزی است.

با توجه به وضعیت نامناسب برخی از پل‌های عابر پیاده و همچنین عدم ایمنی، عدم امکانات و نبود پل عابرپیاده در برخی از خیابان‌های پرتردد ارومیه، توجه متولیان امر به حل این مشکل ضروری است.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید