13:13|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آبان 1400 - 11:00
کد خبر: 17189
یادداشت:

واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی را به حداقل رساند/ واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

قطعاً در شرایط کنونی دریافت واکسن کرونا و تداوم استفاده از ماسک و پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و دوری از حضور در تجمعات، همچنان از مهمترین راه‌های کنترل این بیماری و مصون ماندن افراد و جامعه از آسیب‌های ویروس منحوس کرونا می باشد.
واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی را به حداقل رساند/ واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا هر چند مدتی است که آرامتر شده، اما همچنان ادامه دارد و هنوز هم با ثبت روزانه مرگ چندین نفر در استان همچنان قربانی می‌گیرد.

شهروندان باید این نکته را در نظر داشته باشند که نباید عادی‌انگاری کرد، بلکه باید به سمت عادی‌سازی زندگی رفت و در این میان یکی از این رویکرد‌های مهم، قرنطینه هوشمند و رویکرد هوشمند برای بازگشت سمت عادی‌سازی زندگی است، به نحوی که با در نظرگرفتن سهم خطر‌ها و به مرور زمان به این سمت حرکت کنیم.

روند نزولی کرونا در آذربایجان غربی همواره ناپایدار است. همانطور که بارها در ایام گذشته کرونا نشان داده که می‌تواند از شرایط شکننده بهره برده و آمار را صعودی کند. باید آگاه باشیم که انجام واکسیناسیون برای ریشه کنی کرونا شرط لازم است و شرط کافی نیست لذا ضروری است که کنار انجام واکسیناسیون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز صورت بگیرد.

این روزها باوجود واکسیناسیون سریع علیه کرونا در کشور و به دنبال آن استان آذربایجان غربی، متاسفانه به دلیل کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی،  همواره شاهد افزایش  تعداد مبتلایان در استان هستیم؛ شهروندان باید به این امر واقف باشند که دریافت دو نوبت واکسن به معنای مبتلا نشدن به کرونا نیست.

مردم نباید تصور کنند که در صورت تزریق واکسن کرونا، کار تمام است بلکه تزریق واکسن، شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد، اما از ابتلای افراد به کرونا ممکن است جلوگیری نکند.

در این میان امتناع کردن برخی از افراد از زدن واکسن و افزایش اطلاعات نادرستی که جنبش به اصطلاح ضدواکسن پخش می‌کند ممکن است سبب شود واکسیناسیون کافی برای ایجاد ایمنی جمعی در کشور انجام نشود.

سخن آخر اینکه، به گفته بسیاری از کارشناسان بلاخره واکسیناسیون به همه‌گیری پایان خواهد داد، اما در این میان مسئله اصلی این است که چه زمانی چنین اتفاقی می‌افتد و قطعا این سخت‌ترین پیش‌بینی است چون واکسیناسیون وسیع چالش بزرگی است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید