07:04|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1400 - 13:00
کد خبر: 17178
یادداشت:

کام تلخ باغداران/معضل ناتمام سیب‌های زیر درختی در آذربایجان‌غربی

مشکل پائین بودن قیمت فروش سیب درختی و صنعتی نسبت به هزینه های تولید در آذربایجان‌غربی، تقریبا به معضلی مزمن و به یک داستان تکراری غمگین تبدیل شده است که با گذشت چندین سال مسئولین مربوطه همچنان نسبت به حل این موضوع بی‌تفاوت هستند.
کام تلخ باغداران/معضل ناتمام سیب‌های زیر درختی در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ماجرای به فروش نرفتن سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی موضوعی است که هرساله گریبانگیر کشاورزان و باغداران این استان می‌باشد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. 

با توجه به اظهارات اکثریت کشاورزان استان، محصول تولیدی آن‌ها در سال جاری مرغوب بوده ولی آن طور که باید به فروش نرسید و به ناچار برای جلوگیری از فاسد شدن و نبود انبار آن را با قیمت بسیار پایین به دلالان بفروش رساندند.

در واقع می‌توان گفت هر ساله بسیاری از باغداران به دلیل نبود بازار فروش ضرر و زیان فراوانی را متحمل می‌شوند، آنان که طی یکسال منتظر ثمره زحمات خود هستند ولی در قبال زحماتشان سودی عایدشان نمی‌شود. 

معیشت اکثریت مردم آذربایجان‌غربی برپایه کشاورزی استوار می‌باشد ولی متاسفانه بازار مناسبی برای فروش این محصول وجود نداشته و این امر نگرانی‌های زیادی را برای مردم استان به ‌همراه داشته است و مسئولان نیز تاکنون در این زمینه حمایت آن‌چنانی به عمل نیاورده‌اند.

در پایان انتظار می‌رود متولیان این امر دست از وعده‌های توخالی خود برداشته و در راستای تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها برنامه‌هایی دقیق اتخاذ کنند تا هرساله شاهد ضررهای وارده بر قشر کشاورزان نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید