13:21|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1400 - 11:13
کد خبر: 17167
یادداشت:

نگرانی اصناف ارومیه از اجاره های سرسام آور واحدهای تجاری

این روزها افزایش سرسام آور قیمت اجاره بهای واحدهای تجاری در ارومیه نه تنها به کسادی بازار خرید و فروش دامن زده و موجب افزایش قیمت کالاها شده است بلکه بسیاری از کسبه نیز مجبور به تخلیه واحدهای تجاری خود شده‌اند.
نگرانی اصناف ارومیه از اجاره های سرسام آور واحدهای تجاری

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با توجه به اینکه اکثر مغازه داران مستاجر می باشند و به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره بهای سنگین مجبور به تخلیه مغازه ها شده اند و بسیاری از آنان نیز به اجبار به علت عدم درآمد متحمل به پرداخت هزینه‌های بسیاری هستند که نتیجه آن ورشکستگی است، چرا که سالهای گذشته این مغازه داران حداقل سرمایه ای برای شرایط بحرانی داشتند که در حال حاضر این شرایط را هم از دست داده اند.

در این میان و به دنبال این افزایش اجاره بهای سرسام آور واحدهای تجاری اگر روند افزایش قیمت کالاها نیز همچنان روند صعودی داشته باشد و قدرت خرید مردم نیز به روند کاهشی خود ادامه بدهد بدون تردید بسیاری از فعالیت های صنفی در این حوزه تعطیل می شود؛ زیرا اگر مردم قدرت خرید کافی نداشته باشند؛ عملا فعالیت واحدهای صنفی در عرصه اقتصادی مفهومی ندارد زیرا مبادله کالا صورت نمی گیرد تا فعالان صنفی از پروسه جا به جایی کالا به سود و منفعتی برسند.

بسیاری از اصناف در ارومیه اظهار می کنند که افزایش و کاهش نرخ ارز از یک سو به بی ثباتی قیمت کالاها منجر شده اگر وضعیت اجاره بها نیز مدیریت نشود تخلیه مغازه به صرفه تر خواهد بود، چرا که بسیاری از بازاریان در حاشیه های شهر کالا های خود را در انبار با صرف اجاره بهای کمتر نگه داری می کنند و با استفاده از کانالهای فضای مجازی  اقدام به خرید و فروش می کنند.

به عقیده آنها این گونه افزایش اجاره‌بها در حالی که رکود بر فضای کسب‌ و کار حاکم است هیچ‌گونه توجیهی ندارد چرا که فضا را برای کار و فعالیت سالم ناامن می‌کند.

در چنین وضعیتی و با توجه به کم شدن درآمد مردم و یا حتی به صفر رسیدن درآمد بعضی از اقشار نیاز است که مردم بیشتر هوای همدیگر را داشته باشند و مسئولین نیز با تصمیمات و برنامه هایی به یاری مردم و جامعه بیاید.

سخن آخر اینکه، انتظار می‌رود در شرایط کنونی که قدرت خرید جامعه با افت شدیدی همراه شده، مسئولان مربوطه  پشتیبانی از این افراد را در دستور کار خود قرار دهند تا آنها هم در چنین شرایطی بدون شغل و درآمد نمانند.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید