09:48|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1400 - 13:45
کد خبر: 17166
یادداشت :

معضلی جدی به نام سوزاندن لاستیک/ مرگ طبیعت در راه است

بی توجهی به محیط زیست و ایجاد آلودگی محیطی در طبیعت و کلانشهر ارومیه این روز ها با سوزاندن لاستیک در حوالی شهر صورت می پذیرد که حتی با اعتراض شهروندان باز هم این معضل جدی ادامه داشته و همچنان شاهد بی توجهی مسئولان و عدم رعایت متولیان این امر هستیم که باعث بحرانی شدن وضعیت می شود.
معضلی جدی به نام سوزاندن لاستیک / مرگ طبیعت در راه است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع بیماری کرونا و افزایش آلودگی های محیطی ، در این روزها با معضل جدی سوزاندن لاستیک ها در حوالی شهر رو به رو هستیم که این معضل با سرد شدن هوا و بی توجهی به آن به بحرانی جدی تبدیل شده است که مشکلات بسیاری را با خود همراه ساخته است.

با توجه به مواد سازنده این لاستیک ها با سوزاندن آن ها ترکیبات شیمیایی وارد هوا می شود که مشکلات تنفسی با خود به همراه داشته و هرگونه استعمال و تماس با گاز خارج شده از این لاستیک سوزی ها خطراتی را به وجود می آورد که به راحتی قابل جبران نمی باشند.


حال پرسشی که در این میان به وجود می آید این است که آیا با بهانه های مختلف از جمله خارج کردن لاستیک ها از شهر و سوزاندن آن در حوالی شهر، آلودگی و خطری شهروندان را تهدید نمی کند ، می شود این معضل را نادیده گرفت ؟

سوزاندن لاستیک در مناطق بیرون از شهر خطرات زیست محیطی بسیاری دارد ، از جمله آسیب جدی به حیواناتی که در آن منطقه زندگی می کنند و گیاهانی که رشد کرده اند، این آلودگی جان آنها را به خطر انداخته و موجب خشک شدن و از بی رفتن پوشش گیاهی در محیط زیست می شود که تنفس شهر را با تهدبدی جدی مواجه می کند.

به گفته برخی شهروندان و اعتراض آنها با شواهد و مدارکی که وجود دارد ،این لاستیک سوزی ها توسط مسئولان شهرداری به هیچ عنوان رسیدگی نمی شود و همچنان این معضل را پشت گوش انداخته و توجهی به آن نمی کنند.

بی توجهی مسئولین بر این معضلات باعث شده است این بحران جدی در کلانشهر ارومیه به شدت افزایش یابد که باید گفت متولیان این امر بر ادامه ایجاد این آلودگی پایان دهند.

در پایان انتظار می رود مسئولین مربوطه نظارت جدی بر این قضیه داشته باشند تا شاهد سامان یافتن این بی سامانی باشیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید