16:03|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1400 - 11:10
کد خبر: 17161
یادداشت:

لزوم اتخاذ تمهیدات بهداشتی برای بازگشایی مراکز آموزشی

با مطرح شدن بازگشایی مراکز اموزشی نگرانی دانشجویان و دانش‌آموزان چند برابر شده و آنان خواستار اتخاذ تمهیدات و برنامه‌های بهداشتی از سوی متولیان امر می‌باشند.
لزوم اتخاذ تمهیدات بهداشتی برای بازگشایی مراکز آموزشی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به انجام واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال و دانشجویان، زمزمه بازگشایی مدارس از اواسط آبان ماه و دانشگاه‌ها از اوایل آذرماه به گوش می‌رسد.

طبق پیام های دریافتی از سوی مخاطبان، در اکثریت مدارس مناطق روستایی کلاس‌ها از اوایل آبان ماه به صورت حضوری برگزار می‌شوند ولی متاسفانه تمهیدات بهداشتی لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن جدی گرفته نمی‌شود.

با توجه به مسئله فوق الذکر والدین نگران سلامت فرزاندانشان هستند و دانشجویان نیز با وجود این موضوع از شرکت حضوری در کلاس‌ها امتناع می‌کنند و خواستار اتخاذ برنامه‌ای دقیق برای بازگشایی دانشگاه‌ها از سوی مسئولین ذی‌صلاح می‌باشند.

متأسفانه دانش‌آموزان و دانشجویانی بودند که در دوران کرونا به دلیل شرکت در آزمون‌های حضوری به کرونا مبتلا شدند؛ بنابراین بایستی سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان در اولویت قرار بگیرد و تدابیر لازم به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ شود.

دوسال است که آموزش به صورت مجازی برگزار می‌شود که بایستی متولیان امر به جای تعطیلی به دنبال راهکاری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با رعایت اصول بهداشتی باشند.

در پایان انتظار می‌رود که بازگشایی مراکز آموزشی بدون اعمال سیاست‌های مناسب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت نگیرد زیرا پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت؛ همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید