09:40|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1400 - 13:05
کد خبر: 17157

بوی نامطبوع فاضلاب صدای شهروندان حاشیه نشین ارومیه را درآورد

سالهاست که انباشت فاضلاب در کوچه‌ها و معابر و بوی نامطبوع ناشی از آن به مشکل دیرینه مردم مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار ارومیه تبدیل شده است بنابراین همه دستگاه‌های ذیربط در تامین سلامتی مردم این مناطق نقش دارند چرا که با توجه به این که در مناطق حاشیه‌نشین ارومیه از چاه‌های جذبی برای دفع فاضلاب استفاده می شود و این مساله خود در نهایت باعث آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی و آلودگی آب‌ها خواهد شد بنابراین بی توجهی به این مسئله سلامت شهروندان را همواره با خطر مواجه میسازد.
بوی نامطبوع فاضلاب صدای شهروندان حاشیه نشین ارومیه را درآورد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تراکم بالای جمعیتی در کنار فقدان امکانات شهری باعث شده که از لحاظ بهداشتی مناطق حاشیه‌ای شهر ارومیه در وضعیت وخیمی به سر ببرند. شرایط بهداشتی حاشیه نشین ها به شدت متأثر از موقعیت جغرافیایی آنان است. فاضلاب در جویهای روباز که به صورت خود به خودی مسیری می یابد، جریان دارد و  این امر باعث شیوع بیماریهای انگلی می شود که به شدت بین حاشیه نشینان رایج است.

مسئولان شهری باید به این نکته توجه داشته باشند که مقابله با معضل حاشیه‌نشینی نباید همچون نامش به حاشیه برود بلکه باید به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهری در اولویت‌ کاریشان قرار گیرد؛ زیرا مقابله با حاشیه‌نشینی از بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی مثل شیوع فقر، بزه‌کاری، اعتیاد و غیره جلوگیری می‌کند.

بسیاری از شهروندان ساکن در این مناطق اظهار می کنند: با اینکه منطقه ما جزء شهر ارومیه محسوب می شود ولی رسیدگی به این مناطق اصلا مطلوب نیست و گاهی اوقات احساس می کنیم در روستای دور افتاده ای ساکن هستیم.

اهالی این مناطق سرازیر شدن پساب خانگی در کوچه ها و بوی نامطبوع آن، وضعیت نامناسب آسفالت کوچه ها که بعضاً به دلیل همین پسابها رخ نما شده را از جمله مهم ترین مشکلات این مناطق بیان می کنند.

سخن آخر اینکه، لازم و ضروری است که رسیدگی به وضعیت نامناسب حاکم بر این مناطق در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد؛ چرا که عدم توجه به مناطق کم برخوردار می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.












 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید