05:53|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1400 - 12:55
کد خبر: 17156
یادداشت :

تصادفات شهری کام شهروندان ارومیه ای را تلخ تر کرد

بی توجهی برخی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رانندگی پرخطر آنها در این روزها باعث ایجاد نگرانی و همچنین موجب بروز صحنه های دلخراش و تصادفات شدید می شود که همین موضوع موجب شده است که در این روزها علاوه بر شیوع بیماریی کرونا ، شاهد مرگ و میر ناشی از تصادفات خیابانی نیز باشیم.
تصادفات شهری کام شهروندان ارومیه ای را تلخ تر کرد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وضعیت اقتصادی حاکم بر معیشت مردم در این روزهای سخت موجب شده است که شهروندان واکنش های نادرستی در حین رانندگی به شرایط نشان داده و همین واکنش های عصبی و روانی باعث ایجاد خطرات بسیاری هم برای خودشان و هم برای دیگر شهروندان شود .

بی توجهی شهروندان به رانندگی اصولی و با قواعد تعریف شده موجب بروز اتفاقات ناگوار و تصادفات بسیار تلخ در خیابان ها می شود و همانطور که مشاهده می شود این بی توجهی همچنان ادامه داشته و همچنان شاهد اخبار تلخ سوانح رانندگی می باشیم که در این روزها در کنار اخبار مرگ و میر کرونایی به شدت موجب آزرده خاطری شهروندان می شود.


 این موضوع آمار این جنس حوادث را در سطح شهر بالا برده و آسیب های بزرگ و کوچک زیادی را برای شهروندان ارومیه ای رقم زده است

باید بر این نکته مهم نیز اشاره کرد که با توجه به گرانی های متعدد تجهیزات ماشینی و هزینه بالای تعمیرات و مکانیکی ها ، هر گونه تصادفات ریز و درشت در خیابان باعث می شود هزینه بسیاری بر جای بماند که با این شرایط اقتصادی در جامعه ، مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.


خواب یكی از علت های اصلی حوادث رانندگی محسوب می‌شود، بی توجهی به این مسئله مهم برای سرنشینان و عابران پیاده می‌تواند فاجعه آفرین باشد و اگر راننده، خود را به كشتن ندهد، به طور قطع سرنشینان و عابران پیاده را به كام مرگ می‌کشاند.

در برخی موارد هم می‌توان گفت راننده بدلیل تنش های عصبی و تضعیف روحیه دچار حواس پرتی در زمان رانندگی شده و همین مورد موجب بروز تصادفات شدید در خیابان ها می شود.

فرهنگ سازی در رانندگی از موثرترین روش های کاهش تصادفات جاده ای می باشد و همین امر نیازمند تلاش و اتخاذ برنامه های مفید مسئولان می باشد که این تصادفات خیابانی را کاهش داده و سامانی بر این بحران شهری و جاده ای دهند.

انتظار می رود رانندگان بیشتر از قبل به شرایط خیابان ها و رانندگی خود دقت کنند و با بی توجهی بر این موضوع موجب بروز خطربرای خود و دیگران نشوند. 

در پایان روی سخن با مسئولان می باشد که با توجه به اهمیت این موضوع و افزایش آمار تصادفات و مجروحین و کشته شدگان در چندماهه اخیر، باید تمهیدات لازم را در این موضوع اعمال کرده و از افزایش هرچه بیشتر این آمار جلوگیری کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید