05:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1400 - 13:48
کد خبر: 17151
یادداشت :

ترک تحصیل به خاطر نداشتن گوشی/ آموزش آنلاینی که موجب محدودیت شد

با شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس حضوری و انلاین شدن تحصیل دانش اموزان ف موجب شد بسیاری از مناطقی که به اینترنت دسترسی نداشته اند و خانواده هایی که توان تامین امکاناتی همچون تلفن همراه و رایانه برای فرزنداتشان نبوده اند ، با مشکلات بسیاری مواجه شوند و همین موضوع مزید بر علت شد تا شرایط برای ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان فراهم شود.
ترک تحصیل به خاطر نداشتن گوشی/ آموزش آنلاینی که موجب محدودیت شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، امروزه آموزش مجازی در تمامی جوامع گسترش یافته است ، اما بسیاری از شهر ها و مناطق قادر به فراهم کردن زمینه ای برای استقبال از این نوع آموزش نیستند.

بسیاری از دانش آموزان در آذربایجان غربی ملزومات و امکانات آموزش از راه دور مثل سیستم‌های رایانه‌ای، تبلت و اینترنت با سرعت مناسب را ندارد و از آغاز شیوع بیماری کرونا تا به حال نتوانستند از این امکانات و این شیوه آموزشی بهره مند شوند .

عدم توانایی برخی از مناطق برای تامین اینترنت مورد نیاز و همچنین ناتوانی اقتصادی خانواده ها برای فراهم کردن امکانات لازمه باعث شده است بسیاری از دانش آموزان مجبور له ترک تحصیل شوند و همین موضوع باعث افزایش قشر کودکان کار شده و معضلات بسیاری را به وجود آورده است.

پیشرفت علم و استفاده از موقعیت های رسانه ای و فضای مجازی برای آموزش و ارتباط جمعی در کشور ما بسیار حائز اهمیت بوده و موفقیت زیادی است که ساختار قبلی و قدیمی نظام آموزشی تغییر یافته و پیشرفت بسیاری را شاهد بوده ، اما عدم امکانات و توانایی لازمه و به دنبال آن بی توجهی مسئولان به همه مناطق و تمامی دانش آموزان ،این پیشرفت را تبدیل به معضلی جدی کرده است و محدودیت های بسیاری را به وجود آورده است.

باید این نکته را در نظر داشت که در شرایط فعلی آموزشی به دلیل فراهم نبودن ابزارهای مورد نیاز و زیرساخت‌های لازم برای دانش آموزان، این شرایط خود به شاخصی برای عمیق‌تر شدن شکاف آموزشی و لطمه بیشتر به پیکر نظام آموزشی شده و متاسفانه در سال تحصیلی که گذشت بخشی از دانش آموزان به دلیل دسترسی نداشتن به آموزش مجازی از چرخه تحصیل باز مانده‌اند.

این شرایط موجود ایجاب می کند که مسئولان مربوطه بیشتر از قبل به فضای مجازی آموزشی توجه داشته باشند تا با گذر زمان ، این معضل جدی به بحرانی اساسی تبدیل نشود و همچنین کودکانی که تا به امروز با سختی های بسیاری مشغول تحصیل بودند ، از امر مقدس تحصیل باز نمانند و به دنبال آن معضل کار کردن کودکان در شهر افزایش نیابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید