03:21|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1400 - 13:00
کد خبر: 17149
یادداشت :

تخریب چهره شهر با نگارش یادگاری شهروندان بر روی دیواره های آن

حفظ اموال شهری از آلودگی، خرابی و فرسودگی از مهم ترین وظایف شهروندان و همچنین مسافرانی که برای گردش به کلانشهر ارومیه می آیند می باشد. با بی توجهی به این موضوع مهم ، این روز ها باعث شده ایم چهره شهرمان به شدت زیبایی خود را از دست داده و معضلات بسیاری را به وجود آورد.
تخریب چهره شهر با نگارش یادگاری شهروندان بر روی دیواره های آن

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آنچه در این روز ها با تردد در خیابان ها و گردش در مکان های تفرحی باعث ایجاد آزار روحی برای شهروندان می شود ،ثبت و نگارش یادگاری ها و جملاتی حاوی کلمات رکیک در دیوار ها است که توسط شهروند نما هایی که حرف از فرهنگ و ارزش می زنند و اما در عمل تبل تو خالی بیش نیستند می باشد.

یادگاری ها و جملاتی که بدون هیچ پایه و اساس و معنا و مفهومی می باشند این روز ها گریبان اکثر دیوار خیابان ها و مکان های گردشگری را گرفته اند که آسیب جدی به چهره کلانشهر ارومیه وارد کرده است.

هنگام زیارت از اماکن مهم شهر ، قطعا نوشته ها و سخنان عجیبی که در شان شهروندان ارومیه نیست را مشاهده کرده اید که نه تنها فرهنگ و ارزش شهر و شهروندان را زیر سوال برده، بلکه باعث تخریب و آسیب جدی به اماکن شده است که این موضوع موجب ایجاد نگرانی مسئولان و همچنین طبیعت دوستان شهر است که برای آیندگان دیگر محیطی برای سالم زندگی کردنشان باقی نگذاریم.

بی توجهی و بی تدبیری برخی از شهروندان باعث شده است این بی فرهنگی در جامعه به عادتی در میان تمامی سنین تبدیل شده و معضل جدی به وجود آورده که برخی در خیابان یا مکان های گردشی با هر وسیله نوشتاری بر روی دیوار ها جملاتی بنویسد که علاوه بر ترویج این بی فرهنگی در جامعه باعث شوند زیبایی و جلوه آن مکان ها برای گردشگران و عبور و مرور شهروندان از بین رفته و دیگر جاذبه ای نداشته باشند.

اگر این شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند ، چهره کلانشهر ارومیه که سالیان سال است مورد توجه همگان قرار گرفته ، با گذر زمان در دید گردشگران از بین می رود.

در نگاه دیگران اینگونه به نظر می رسد که چگونه ممکن است که شهروندان به چهره شهر خود آسیب برسانند و اینگونه بی رحمانه با زیبایی و طبیعت محل زندگیشان برخورد کنند ، همین موضوع مزید بر علت شده است که افرادی که از دیگر مکان ها برای گردش به ارومیه می آیند نیز توجهی به آن نکرده و زیبایی آن را مورد بی رحمی و تهدید جدی قرار دهند.

چهره شهر تاثیر بسزایی در روان شهروندان دارد که امروزه به دلیل شیوع کرونا و نگرانی های حاصل از ، حال روحی مردم به اندازه کافی خراب است و با تردد در شهر و گردش در مکان های تفریحی و طبیعت، پارک های ارومیه و زیر گذر های آن ، با مشاهده نوشته های نامناسب و سخنان بی بند و اساس بیشتر از قبل خاطرشان آزرده می شود.

از شهرداری شهر انتظار داریم جهت پاکسازی این نوشته ها و در راستای زیبایی دوباره شهر ، تدابیری اتخاذ کرده و با هنرمندان شهر همکاری کنند تا این زشتی ها و نابسامانی های موجود در خیابان ها را پاک کرده و سامانی به آن دهند.

و در پایان روی سخن با شهروندان و مسافران کلانشهر ارومیه می باشد که توجه بیشتری به زیبایی و چهره شهر داشته باشند تا با دلی خوش و روحیه مناسب تری بتوانیم در شهر خود با آرامش به زندگی خود ادامه دهیم و برای آیندگان نیز توشه قابل توجهی به جای بگذاریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید