04:09|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1400 - 11:45
کد خبر: 17147
یادداشت:

فرسودگی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی؛ ننگی بر پیشانی مدیریت شهری

ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر ارومیه نیاز مبرم به ساماندهی و بازسازی دارد اما با گذشت چندین سال همچنان زیر بار بی‌توجهی و وعده‌های توخالی مسئولین مربوطه به سر می‌برد.
فرسودگی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی؛ ننگی بر پیشانی مدیریت شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالهاست که در کلانشهر ارومیه ضرورت فرهنگسازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی توسط مسئولان مطرح می‌شود ولی متاسفانه با وجود این مسئله، تاکنون زیرساخت‌های لازم برای ترغیب شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهر فراهم نشده است.

در مقابل می‌توان گفت که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند تا حدودی در کاهش ترافیک شهری موثر باشد اما به دلیل کمبود اتوبوس‌های شهری در برخی از مناطق شهری، فرسودگی آن و نبود ایستگاه‌های اتوبوس مجهز در اکثر مناطق پایین شهر ارومیه، مردم به استفاده از خودروهای شخصی روی می‌آورند.

استفاده از اتوبوس درون شهری‌ بسیار سریع، راحت  و ایمن می‌باشد و از لحاظ قیمت نیز باصرفه‌ و مناسب‌تر است اما ناوگان حمل و نقل عمومی در ارومیه با مشکلات زیادی رو به رو است؛ به عنوان نمونه سالهاست کلانشهر ارومیه اندر خم بازسازی اتوبوس‌های درون شهری می‌باشد و به دلیل توسعه روزافزون شهری بایستی شبکه حمل و نقل با پوشش مناسب برای همه محله‌های شهر فراهم شود.

با توجه به مسائل فوق الذکر مسئولان شهری ارومیه همچنان در پله‌های اول حمل و نقل عمومی درجا می‌زنند و سالهاست که با دادن وعده احداث و راه اندازی تراموا در حالی که هنوز اتوبوسرانی نتوانسته به خوبی ایفای نقش کند، امید واهی در دل شهروندان به وجود آورده‌اند.

در پایان انتظار می‌رود متولیان امر در راستای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید