22:54|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1400 - 11:30
کد خبر: 17145
یادداشت:

تهدید سلامت شهروندان ارومیه‌ای در مطب پزشکان / شلوغی هایی از جنس کرونا

عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی در برخی از مطب پزشکان در ارومیه موجب نگرانی شهروندان این شهر شد.
تهدید سلامت شهروندان ارومیه‌ای در مطب پزشکان / شلوغی هایی از جنس کرونا


سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از جایگاه‌هایی که در حوزه کرونا و دیگر بیماری‌ها خدمات ارائه می‌دهند، مطب‌ها هستند؛ اعم از مطب‌های خصوصی و درمانگاه‌ها که صف اول مراجعه محسوب می‌شوند و در این میان بخشی از افرادی که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند، مبتلا هستند و به دنبال آن نوع خدمتی که به آنها ارائه می‌شود، خدمت تخصصی سلامت است و نیاز به معاینه و .... وجود دارد و ممکن است که پزشک نتواند فاصله‌گذاری را با بیمار رعایت کند. بنابراین مطب باید مجهز باشد تا بتواند برای حداقل پزشک و پرسنل خودش و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

این روزها در ارومیه برخی از مطب پزشکان تا ساعاتی از بامداد همچنان مشغول به کار و متاسفانه توجهی به پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت علیرغم تذکرات زیر مجموعه بودن این صنف ندارند.

با سرکشی از چند مطب می‌توان به صراحت گفت شرایط مطب‌ها نامطلوب است و این وضعیت می‌تواند به راحتی باعث شیوع و گردش کرونا شود.

بر اساس گفته بسیاری از شهروندان ارومیه ای، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها، درمانگاه و مطب‌ها خواسته به حق و منطقی است که باید اجرا شود لذا در این شرایط بحرانی کرونا همواره برخی از پزشکان عده زیادی از بیماران را ساعت‌ها در مطب معطل نگه می دارند.

اگر تنها 20 الی 30 نفر هم در مطب بصورت همزمان حضور داشته باشد احتمال اینکه فردی آلوده باشد و دیگری را آلوده کند وجود دارد و به همین خاطر باید رعایت اصول بهداشتی مدنظر باشد.عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از عوامل تشدید شیوع بیماری کرونا به شمار می‌آید.

در این میان خواسته بسیاری از شهروندان ازبازرسان و مسئولان مربوطه این است که نظارت خود را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مطب های پزشکان بیشتر نمایند چرا که اگر روند موجود ادامه یابد به نقطه‌ای خواهیم رسید که کنترل وضعیت موجود و ارائه خدمات درمانی از دسترس خارج می شود و شاهد عواقب جبران ناپذیری خواهیم بود.


متاسفانه، با مراجعه به برخی مطب ها و مشاهده تجمع بیماران در یک اتاق چند 10 متری و عدم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت حداقل موارد بهداشتی در مقابله با کرونا خواهیم بود!

سخن آخر اینکه، مطب ها موظفند در نوبت دهی به بیماران مراجعه کننده زمان مشخص شده را رعایت کنند و این یعنی بیماران باید در سر ساعتی که نوبت داده شده است،ویزیت شوند تا ساعت حضورشان در مطب به حداقل ترین زمان ممکن برسد و از طرفی تجمع بیش از حد ایجاد نشود؛ پزشکان خود باید به این نکته واقف شده باشند که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز مساوی با بازی با جان خود و شهروندان است و تا جایی که امکان دارد از تجمع بیش از حد مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی جلوگیری نمایند.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید