01:50|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آبان 1400 - 13:44
کد خبر: 17144
یادداشت :

دور ریزی زباله درطبیعت ، بلای جان محیط زیست شد

انباشت و ریختن زباله در محیط زیست و طبیعت کلانشهر ارومیه بهیک عادت غلط تبدیل شده است و عدم توجه به جمع آوری آن باعث شده است آسیب جدی به طبیعت و سلامت محیط زیست وارد شود.
دور ریزی زباله درطبیعت ، بلای جان محیط زیست شد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طبیعت گردی این روز ها در میان شهروندان بسیار رواج یافته و تولید زباله نیز به دنبال آن افزایش یافته است. چندین سال است که یکی از عوامل و عادت‌های غلطی که با گردش در طبیعت افزایش یافته است ، پرت کردن و انباشت زباله در محیط زیست می باشد.


طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان مبنی بر انباشت زباله در محیط زیست شهر ارومیه، باید به این نکته مهم اشاره کرد که اصلی ترین علت افزایش زباله در محیط زیست ، بی توجهی مردم و عدم رعایت شهروندان می باشد که مزید بر علت آلودگی طبیعت شده است.

بوی نامطبوع زباله ها باعث شده است که شهروندان دیگر رغبتی برای طبیعت گردی نداشته باشند و همچنین موجودات زنده ای که در این محیط زندگی می کنند نیز با مشکلات و خطرات جدی مواجه می شوند. 
 
دور ریزی زباله های شهری در محیط زیست باعث افزایش بیشتر این پسماند ها در طبیعت شده است و چهره زیبا و سالم محیط زیست را با مشکلات بسیاری همراه ساخته است.

ضروری است فرهنگ‌سازی لازم در زمینه کاهش تولید پسماند کنترل و جلوگیری از انباشت زباله در محیط زیست ارومیه توسط مردم به صورت منظم رعایت شود تا بهداشت و چهره پاکیزه آن مورد توجه همگان قرار گیرد.

ارومیه به عنوان یک کلانشهر با گذشت چندین سال همچنان دچار این مسئله می‌باشد که متاسفانه بی توجهی برخی از شهروندان حل این موضوع را ناممکن به نظر می‌رساند. شهروندانی که بدون هیچ توجهی بعد از گردش و تفریح خودشان ، زباله های تولید شده را در طبیعت رها می کنند و همچنین وجود پسماند های آلوده ای که باعث شیوع بیماری های بسیاری می شوند.

این موضوع خطری جدی برای طبیعت زیبای ارومیه است که بی توجهی به آن این مشکل را روز به روز افزایش می دهد ، در پایان انتظار از مردم می باشد که بیشتر از قبل رعایت کرده و از افزایش این مشکل جدی جلوگیری کنند تا بیشتر از این با بحران های زیست محیطی مواجه نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید