01:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آبان 1400 - 13:18
کد خبر: 17141
به دنبال بارش اولین باران پاییزی در ارومیه؛

زیرساخت های شهری تاب رحمت الهی را نداشت!

در پی اولین بارش پاییزی در ارومیه بازهم مشکلات همیشگی ناشی از ضعف مدیریت شهری، شهروندان این کلان شهر را کلافه کرده و عبور و مرور آن ها را به واسطه آبگرفتگی معابر دچار مشکل کرد.
زیرساخت های شهری تاب رحمت الهی را نداشت!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهروندان ارومیه ای پس از ماه‌ها چشم‌انتظاری برای رحمت الهی، از شب گذشته شاهد بارش باران بی‌سابقه‌ای بودند تا نخستین بارش پاییزی زمین‌های تشنه این دیار را سیراب کند.

 نزول رحمت الهی در شهر ارومیه در حالی است که با اندک‌بارش‌ها در دقایق نخستین، معابر دچار آبگرفتگی شدند و عبور و مرور را با مشکل مواجه کرد؛ مشکلی که تازگی ندارد. آبگرفتگی معابر،سر ریز شدن چاه های فاضلاب و ایجاد ترافیک شدید در خیابان های شهر از جمله مشکلات نخستین بارندگی در ارومیه بود.
 
پدیده قابل پیش بینی بارندگی سالهاست با تدابیر نادرست و عدم پیش بینی مسئولان، از طراوات و نشاط پس از باران، آبگرفتگی معابر و دهها مشکل دیگر را از خود به یادگار می‌گذارد.

در همان ساعات ابتدایی بارش تمامی خیابان‌ها و معابر شهری کلانشهر ارومیه به دلیل مشکلات زیر ساختی دچار آبگرفتگی شدند و این موضوع سبب سخت شدن تردد خودروها و شهروندان در سطح شهر شد.

بارش رحمت الهی در ارومیه بیش از آنکه به طراوت و شادابی هوا منجر شود در سایه سهل انگاری‌های برخی دست اندرکاران مدیریت شهری به یک بحران برای مردم این شهر تبدیل شده است.

خیابان ها مملو از آب باران و پس زدگی‌های فاضلاب شده اند و امکان تردد به صورت پیاده تقریبا در بسیاری خیابانها و معابر وجود ندارد. وجود گل ولای و زباله‌های رها مانده در آب نیز علاوه بر ایجاد مشکلات بهداشتی، تصویری ناخوشایندی از شهر به نمایش گذاشته است.

سخن آخر اینکه، مشکلات مربوط به بارندگی در ارومیه معضلی که سابقه زیادی در این کلانشهر دارد و با وجود انتقادهای همیشگی از سوی مردم و رسانه ها، نه تنها برای رفع آن اقدامی نشده است بلکه همچون زخمی کهنه، هر سال بیشتر از گذشته سر باز می کند، این را می توان با گشتی در شهر به نظاره نشست و از این همه اهمال و نبود برنامه ریزی دقیق و مشخص تاسف خورد، مشکلاتی که چشم بینایی از سوی مدیران شهری برای دیدن آن و عزم و اراده‌ای جدی برای رفع آن وجود ندارد.






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید