15:19|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1400 - 13:46
کد خبر: 17139
یادداشت :

پیاده روهای غیر استاندارد / آیا همچنان این بی توجهی ها ادامه خواهند داشت؟

پیاده روهای شهری و وضعیت اسفناک آنها مدتی است تبدیل به معضلی جدی برای شهروندان ارومیه ای شده است که بی توجهی به این معضل به مرور آن را تبدیل به بحرانی جدی ساخته که گریبان شهروندان ارومیه را گرفته. مشکلات جدول کشی های نادرست، سد معبر های موجود که راه را برای عبور مسدود می کنند و نامتعارف بودن این پیاده رو ها باعث شده است معلولان و افراد ناتوان نتوانند به راحتی از آن ها بهره مند شوند و با مشکلات بسیاری مواجه شوند.
پیاده روهای غیر استاندارد / آیا همچنان این بی توجهی ها ادامه خواهند داشت؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،شیوع بیماری کرونا و ترس شهروندان از استفاده از وسایل نقلیه عمومی موجب شده است که برای عبور ومرور و رسیدگی به کارهای روزمره مجبور به پیاده روی های طولانی مدت و مسیر طولانی شوند.

پیاده رو های شهری مکانی است که مورد استفاده تمامی سنین و معلولان نیز می باشد این دقیقا همان چیزی است که اهمیت موضوع را چند برابر می کند که این موضوع مزید بر علت شده است که توسط مسئولان نیاز به رسیدگی و استاندارد سازی دارد و بی توجهی به آن موجب شده است تا صدای نارضایتی شهروندان را بلند کرده و باعث شده است که افراد ناتوان و معلول نتوانند از آن استفاده کرده و بهره مند شوند

مشکلات جدول کشی های نادرست، سد معبر های موجود که راه را برای عبور مسدود می کنند و نامتعارف بودن این پیاده رو ها باعث شده است معلولان و افراد ناتوان نتواننند به راحتی از آمن ها بهره مند شوند و با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

علاوه برمشکل جدی پیاده رو ها، عدم استاندارد بودن جدول کشی ها در خیابان باعث شده است ، هم مسیر پیاده روها با مشکل روبه رو شوند و هم مسیر خودروها ، و این مشکل گاهی باعث تداخل مسیر این دو باهم شده و تصادفات و اتفاقات ناگوار زیادی را رقم زند.

آنچه که در این میان بسیار حائز اهمیت می باشد بی توجهی مسئولان بر این مشکلات جدی می باشد ، اما باید بر این نکته مهم نیز توجه کرد که برخی اوقات رسیدگی مسئولان موجب بروز مسکلات بسیاری می شود ، همان موضوع اصلاح سازی جدول کشی که باعث شده است نه تنها مشکل حل نشود بلکه خود اصلاح سازی نیز نیاز به رسیدگی و اصلاح داشته باشد.


چه کسی پاسخگوی این مشکلات می باشد؟ آیا شهروندان همچنان باید با این معضل جدی مواجه باشند؟

از دیگرمشکلات آلودگی پیاده رو ها ، لجن زدگی های کنار جدول ها و رشد گیاهان هرز می باشد. آلودگی های موجود در پیاده رو ها باعث افزایش بیماری های مختلف و بوی بد آنها می شود که باعث شده است شهروندان بسیار ناراضی از وضعیت موجود باشند.


از سویی این موضوع باعث گسترش جانوران فاضلابی در جوی های شهر می شود ، حضور مارمولک ها و موش هایی که در این جدول کشی های نادرست تجمع کرده اند وو همین موضوع موجب شده است تا برای شهروندان غیر قابل تحمل شود. این امر راه ورود این موجودات به خانه های مردم را هموار کرده و آسیب هایی به امنیت و روان مردم وارد می کند.


در پایان روی سخن با مسئولان مربوطه است که اندکی بر این بی سامانی توجه کنند تا شاهد تحولی در وضعیت موجود شویم و به دنبال آن شهروندان بتوانند اندکی در آرامش و سلامت شهری زندگی کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید