14:11|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آبان 1400 - 13:23
کد خبر: 17136
به مناسبت روز جهانی مربی؛

کرونایی که گریبانگیر معیشت مربیان شد

با گذشت دو سال از ورود ویروس منحوس کرونا مربیان و باشگاه دارانی که برای ارتقا سلامت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی هزینه و وقت خود را صرف تلاش برای ورزشکاران و ورزش دوستان ساخته اند و به تبع آن هزینه های هنگفتی را متقبل شده اند، اکنون در تنگنا قرار گرفته اند.
کرونایی که گریبانگیر معیشت مربیان شد


سرویس ورزشی باریش نیوز، این روزها نیاز به حمایت‌های مالی مسئولان دولتی و همچنین بخش خصوصی در راستای کاهش آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا به مربیان و باشگاه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید گام‌های عملیاتی در این خصوص برداشته شود.

مربیان ورزشی از جمله مشاغل آسیب دیده هستند که در شیوع کرونا بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند و در این میان نیز بسیاری از باشگاه داران و مربیان پیشنهاد دارند با استقبال از پیشنهاد فعالیت بهداشتی آن‌ها، کمکی هر چند جزئی اما حیاتی در جهت رفع این قشر مظلوم در برابر کرونا شود.

در این میان بیشتر از همه مربیان شنا مورد ظلم واقع شدند و خدا حافظی تلخ و اجباری برای مربیان آنها زمانی رخ داد که با آموزش شنا به کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه های تمرینی برای ورزشکاران حرفه ای این رشته، نقش قابل توجهی در پرکردن بهینه اوقات فراغت کودکان و تربیت ورزشکاران برعهده گرفته و در کنار آن کسب درآمدی هم برای خود داشتند که متاسفانه با شیوع کرونا امید همه آنها بر باد رفت.

درخواست بسیاری از مربیان شنا از مسئولان ورزشی این است که  در آینده با وضع قوانین بیمه ای و نظارت بر اجرای دقیق آنها، مسیر را برای رفع مشکلات پیش روی شاغلین این حرفه هموار کنند و با رفع مشکلات پیش روی مربیان و ورزشکاران تمامی رشته های ورزشی و بازگشت به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا این وضعیت تغییر کند تا شاهد رونق گرفتن استخرها و گشایش اقتصادی و معیشتی فعالان این رشته فرحبخش ورزشی نیز باشیم.

متاسفانه،  از زمان شیوع کرونا منجیان غریق و مربیان شنا با تعطیلی اماکن آبی، بدون هیچ پشتوانه‌ای بیکار شدند. این قشر از هیچ حقوق و مزایایی (حتی بیمه بیکاری) برخوردار نبوده و نیستند و در این دو سال با بی‌توجهی مسئولین روبه‌رو شدند و در دوره همه‌گیری مشکلات معیشتی گریبان آن‌ها را گرفته و در آن غرق شده‌اند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید