17:27|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1400 - 11:46
کد خبر: 17113
قابل توجه مسئولان شهری؛

ارومیه در محاصره نخاله های ساختمانی

انباشت نخاله هاي ساختماني در نقاط مختلف ارومیه علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن سیمای شهری می شود بلکه باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان نیز شده و صدای آنها را درآورده است.
ارومیه در محاصره نخاله های ساختمانی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، روزانه ساختمان‌های قدیمی زیادی در ارومیه تخریب و ساختمان‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند، اما رها شدن این پسماند‌ها در طبیعت مشکلات زیادی را برای مردم این شهر به وجود آورده اند.

 طبق ضوابط شهرسازی مناطق، ساختمان سازان در یک بازه زمانی محدود اجازه تصرف تنها یک سوم از پیاده راه با پیش بینی تمهیدات و اجرای ضوابط ایمنی را دارند.

معضل نخاله های ساختمانی در شهر نه تنها در برخی از موارد موجب سد معبر می شود بلکه تاثیر مهمی بر سیما و منظر شهر دارد، آیا این تصویر نازیبا در تصور مردم خود یکی از دلایل عدم نشاط روحی مردم این شهر نیست؟؟

ریختن مصالح و نخاله های ساختمانی در کوچه و خیابان های شهر معضلی بزرگ است که گویی مسئولان شهری نسبت به آن کوچکتریتن توجهی ندارند.

حال در این میان سوالی که در ذهن هر شهروند شکل می گیرد این است که، تکلیف شهرداری چیست؟ آیا مکانی  برای این نخاله های ساختمانی در نظر گرفته اند؟؟ اگر مکانی هست چرا این افراد را مجبور به انتقال این نخاله ها نمی کند.

لازم است در راستای وظایف محوله بر اساس قانون مدیریت پسماندها، نسبت به مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی برنامه‌ریزی، ساماندهی، مراقبت و عملیات اجرایی مربوط به تولید، جمع‌آوری، ذخیره سازی، جداسازی، حمل و نقل، بازیافت، پردازش، دفع، آموزش و اطلاع رسانی در شهرها اقدام شود.

سخن آخر اینکه، با مدیریت صحیح در شهرداری ها و اجرای قوانین مرتبط با نخاله های ساختمانی  نه تنها از سد معبر کردن دفع و تخلیه نخاله های ساختمانی می توان جلوگیری کرد بلکه در زیبا سازی و تمیز بودن شهر جهت رفاه شهروندان نیز می توان کمک کرد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید