22:34|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1400 - 13:14
کد خبر: 17110
یادداشت:

لایروبی شهرچای ارومیه ، معضل تمام نشدنی کلانشهر

با افزایش بارش های بارانی ، نیاز به لایروبی سطح شهرچای به شدت افزایش یافته است و از مسئولان انتظار می رود که در این امر اهتمام لازم را اتخاذ کنند تا شاهد مشکلاتی از قبیل سیلآب های کنترل نشده در سطح کلانشهر ارومیه نباشیم.
لایروبی شهرچای ارومیه ، معضل تمام نشدنی کلانشهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز:این روز ها با آغاز فصل پاییز و شروع بارش های پاییزی لایروبی شهرچای بسیار حائز اهمیت می باشد.رودخانهها نقش بسیار مهمی در مهار سیل و جاری شدن سیلاب در هنگام بارندگی دارند و از این رو اهمیت لایروبی و ساماندهی آن  در فصلهای غیر بارش ضروری است تا شاهد پذیذه های طبیعی ناگوار نباشیم.

شهرچایی ارومیه از وسط ارومیه عبور میکند و جلوه خاصی به آن می بخشد اما سالیان متوالی است که لایروبی نکردن آن سبب رویش گیاهان هرز شده و این رودخانه همواره به یک عامل وقوع اتفاقات تبدیلشده است. سالهاست که رودخانه شهرچای ارومیه زیربار بیتوجهی مسئولان شهری به جنگلی در وسط شهر تبدیل شده و آسیب جدی به چهره آن وارد کرده است.

این روزها اگر از کنار این رودخانه بزرگ گذر کنیم شاهد وضعیت نامناسب آن خواهیم شد که در خور یک کلانشهر نمیباشد و این موضوع بارها مطرح شده است و نارضایتی
شهروندان را به گوش مسئولان رسانده ایم اما باز هم توجه و رسیدگی حاصل نشده است.


رودخانه شهرچای ارومیه به دلیل اینکه در محدوده شهر قرار دارد از آسیبپذیری بیشتری برخوردار است و باید اقدامات اساسی برای لایروبی آن صورت گیرد تا بتوان جلوی جاری شدن سیلاب در هنگام بارندگی ها گرفت . البته باید
به این نکته مهم نیز اشاره کرد که مشکل شهر چای فقط لایروبی آن نی باشد، بلکه زباله های موجود و به خصوص در این روز ها دور ریختن ماسک و دستکش های آلوده داخل آن که حاصل بی توجهی شهروندان می باشد باعث شده است مشکلات آن افزایش یابد.


در پایان انتظار میرود مسئولان ذیربط در جهت لایروبی شهرچای برنامههایی اتخاذ و وعده های داده شده خود را عملی کرده  و نظارتهایی دقیق بر اعمال این موضوع داشته باشند تا بیش از این شاهد آلودگی بصری ناشی از جنگلی که در وسط شهر پدید آمده است نباشیم..
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید