20:44|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1400 - 13:07
کد خبر: 17109
یادداشت:

دسترنج باغداران آذربایجان غربی در کنار جاده ها!

سال هاست که مسئولان آذربایجان غربی در پی ارائه راهکاری برای حل مشکل سیب صنعتی هستند ولی تا کنون نتیجه ای مثبت در این خصوص حاصل نشده است و هر سال با وجود غیر قانونی اعلام کردن این کار، اطراف جاده های آذربایجان غربی با شروع فصل پاییز به تپه هایی از سیب های رنگارنگ تبدیل می شود.
دسترنج باغداران آذربایجان غربی در کنار جاده ها!


سرویس اقتصادی باریش نیوز، هر سال و با آغاز فصل پاییز تراژدی غم‌انگیزی برای باغداران آذربایجان غربی تکرار می‌شود. داستان هدر رفتن حاصل یکسال دسترنج باغدارانی که سیب‌هایشان را در کنار جاده‌ها تلمبار می‌کنند تا با بی‌توجهی و بی‌خیالی مسئولان رنج و ناراحتی این کشاورزان چندین برابر شود.

چند سالی است که سیب‌های صنعتی آذربایجان‌غربی که از اواسط شهریورماه تا اوایل آذرماه برداشت می‌شوند، به علت نبود زیرساخت‌های مناسب جهت جمع‌آوری بهداشتی و مکانیزه به کنار خیابان‌ها منتقل می‌شوند تا لحظه به لحظه تلف شدن و گندیدن حاصل یک سال دسترنج خود را ببینند.

این سیب ها که به سیب های جاده ای نیز معروف هستند سالهاست که بدلیل نبود مدیریت اصولی یا مقابل مراکز خرید تضمینی و کارخانجات تلنبار می شوند یا گاه توسط  کشاورزان در کنار جاده‌ها رها می شوند.

هر سال  باغداران به وعده های مسئولین دلگرم می شوند و امید دارند که محصول زیر درختی شان بی دردسر به فروش برسد و  حاصل دسترجشان در کنار جاده ها فاسد نمی شود؛ اما متاسفانه هرسال این حکایت تلخ ادامه دارد

سخن آخر اینکه، اقتصاد معیشتی مردم آذربایجان غربی برپایه کشاورزی و باغداری است و اغلب مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم به شغل کشاورزی و باغداری اشتغال و از این طریق امرار و معاش می‌کنند و  بی توجهی به هدر رفتن محصولی که حاصل یک سال مشقت و زحمت آنها می باشد بی انصافی و بی عدالتی بیش در حق آنها نیست؛ بلاخره چه زمانی مسئولان برای حل این معضل تکراری کشاورزان تکانی به خودشان می دهند؟


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید