01:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1400 - 10:59
کد خبر: 17096
یادداشت:

آغاز فصل سرما و تکرار حکایت تلخ و دردناک بی خانمان‌های شهر

بی‌خانمانی داستان یک زندگی تلخ است و این داستان دقیقا چیزی است که افراد طبقه متوسط یک جامعه از آن بی‌خبرند. برای بسیاری، بی‌خانمانی با مفاهیمی چون شکست یا اعتیاد همراه است؛ مفاهیمی که در پیوند با بی‌خانمانی می‌توانند بسیار گمراه کننده باشند. بسیاری از مردم واقعیت‌های زندگی یک بی‌خانمان را نمی‌دانند و اغلب برداشتی نادرست و چه بسا نگاهی تحقیرآمیز به این افراد دارند.
آغاز فصل سرما و تکرار حکایت تلخ و دردناک بی خانمان‌های شهر


سرویس اجتماعی باریش نیوز، آغاز فصل سرما و برف و باران در کنار همه زیبایی هایی که برای هر یک از ما دارد، سختی ها و دردهایی را نیز برای افراد بی خانمان دارد، بی خانمان‌هایی که در سرما بدون سرپناه هستند و نیاز به حمایت دستگاه هایی مانند بهزیستی و شهرداری دارند

بی خانمان سهمش از دنیا گوشه‌ای از خیابان و یا پارک است و راهی که می تواند در آن راه برود. انگار قرار بر این است که تا آخر عمرش به همین روال زندگی کنند؛کسانی که اتفاق نامطلوبی را در شهر رقم زده اند و به گمان برخی چهره شهر را زشت کرده اند.

 در این میان، مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل موثر در افزایش بی‌خانمانی، شرایط بحرانی اقتصادی در کشور است؛ مساله‌ای که حداقل تاثیرش افزایش فقر و کاهش قدرت خرید است.

بی‌خانمانی بدترین شکل زندگی کردن است و کسانی که به هر دلیلی خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند.

این روزها زیر سایه فشارهای اقتصاغدی حاکم بر جامعه شنیدن اخباری مبنی برچادر زدن افراد بی‌خانمان در زیر پل ها و مناطق مختلف شهر خبر تازه ای نیست و با سرد شدن هوا و باریدن باران در شهر این اتفاق بیشتر تکرار می‌شود و دل مردم بیشتر به رنج می آید.

شهروندان از بودن و استراحت در جمع گرم و صمیمی خانواده‌هایشان لذت می‌برند، هستند افرادی که داشتن سرپناهی برای لمس کمتر سرما بزرگترین آرزویشان است. یک چای داغ و یک کاسه کوچک سوپ هم که بماند... آن هایی که در نگاه اول به نظرمان مزاحم، هنجارشکن، مجرم و خطرناک هستند اما انسان‌اند و نیاز به غذا و سرپناه دارند. آن هایی که حاصل بی‌رحمی روزگارند و ردپای محرومیت و فقر و رنج در آن ها به وضوح مشاهده می‌شود،در کوچه پس کوچه‌های شهر دنبال دستی می‌گردند تا آن ها را نجات دهد.

سخن آخر اینکه، افراد بی خانمان  با فقر شدید و تجربه خطرهایی مواجهند که اثر مخربی بر سلامت آنها دارد. آنها با گرسنگی و تغذیه نامناسب، مشکلات بهداشتی، بیماری، حفظ سلامت جسمی و روانی و نبود امنیت جانی مواجهند؛ بنابراین سر و سامان دادن و حمایت‌های اساسی و همه‌جانبه و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده برای افراد بی‌خانمان باید انجام شود.

شیرین شریفی






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید