20:00|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 27 مهر 1400 - 10:43
کد خبر: 17090
یادداشت:

درد دل مردم از افزایش لحظه ای قیمت دارو/ درد را تحمل کنیم یا فشار گرانی؟

مشکل افزایش قیمت دارو در چند ماه اخیر به یک چالش جدی برای بیماران تبدیل شده است و با این افزایش قیمت های سرسام آور مردم ترجیح می دهند درد و رنج بیماری را تحمل کنند تا زیر بار گرانی کمرشان خم شود.
درد دل مردم از افزایش لحظه ای قیمت دارو/ درد را تحمل کنیم یا فشار گرانی؟

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در روزهایی که گذر مردم بیشتر از دوران قبل از کرونا به داروخانه‌ها افتاده است، کسی متوجه این نکته نشده است که قیمت برخی اقلام دارویی به صورت خزنده و آرام آرام افزایش می‌یابد، بدون اینکه توجه مردم و بیماران را جلب کند.

استامینوفن، قرص سرماخوردگی، شربت سرماخوردگی ، ناپروکسن و داروهایی از این دست، در طول دوران پاندمی کرونا، برای چندین بار تغییر قیمت داده‌اند و این امر همواره باعث نارضایتی شهروندان شده است.

موضوع گران شدن داروهای معمولی از افزایش 100درصدی قیمت ژلوفن در روزهای اخیر شروع و با واکنش مردم نسبت به این گرانی مواجه شد. کاربران اینکه قیمت این کپسول ژله‌ای دم‌دستی که درست یا نادرست به‌عنوان مسکن همه دردها و به‌صورت بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه می‌کردند به‌صورت رسمی از ورقی 5هزار تومان به 13هزار تومان رسیده است را اوج گرانی و بی انصافی در حق مردم می پندارند.

ناگفته نماند که گرانی دارو فقط شامل داروهای بدون نسخه نبوده و برخی داروهای تحت پوشش بیمه‌ها نیز گران شده‌اند، بدون اینکه بیماران متوجه بشوند. زیرا، بیمار فقط به فکر تهیه دارو است و گران بودن آن در ابتدا به چشم نمی‌آید. فقط زمانی مورد اعتراض واقع می‌شود که احتیاج به دارو در سبد ثابت خانواده قرار داشته باشد و بایستی همیشه یک یا چند قلم داروی خاص را برای بیمارش تهیه کند.

سخن آخر اینکه، پرداخت هزینه های سرسام آور دارو برای افرادی که زندگی متوسط و یا درآمد ثابت دارند مشکل است چه برسد به آن هایی که در کف جامعه قرار دارند و این روزها با وجود شرایط اقتصادی نامناسب، تورم و وضعیتی که کرونا برای مردم ایجاد کرده پرداخت هزینه هایی مانند هزینه های تهیه دارو قوز بالا قوز شده است و مسئولان دولتی باید فکری به حال مردم بکنند تا بیشتر از این مردم زیر بار هزینه های سرسام آور دارو و درمان کمر خم نکنند.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید