05:57|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مهر 1400 - 13:49
کد خبر: 17087
یادداشت:

افزایش همه گیری ویروس کرونا با پسماند های کرونایی

پسماند های کرونایی این روز ها در سطح کلانشهر ارومیه تبدیل به معضلی جدی شده است، نگرانی شهروندان از افزایش آلودگی های ناشی از زباله های کرونایی در گوشه و کنار شهر است که موجب افزایش شیوع بیماری در سطح شهر می شود.
افزایش همه گیری ویروس کرونا با پسماند های کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روز ها با تردد در خیابان های ارومیه شاهد پسماند های بیماران کرونایی بستری شده در منازل می باشیم که در جوی های آب و پیاده رو های شهری رها شده اند و هیچ توجهی به این معضل جدی نمی شود و این بی توجهی اگر همچنان ادامه پیدا کند به بحرانی جدی در استان تبدیل می شود.

وجود پسماندهای کرونایی در خیابان ها باعث شده است جان پاکبانان که این روز ها بیشتر از سایر شهروندان با کرونا روبه رو هستند با خطری جدی مواجه باشد، پس از شهروندان انتظار داریم به خاطر حفظ جان این زحمتکشان،  پسماند ها را ضدعفونی کرده و با بسته بندی در سطل های زباله بیاندازند.

این روز ها باهمه گیری ویروس کرونا، استفاده از ماسک و دستکش در بین شهروندان افزایش یافته است و برخی از آنها بدون توجه به آلودگی ایجاد شده در محیط ،ماسک را بیرون می اندازند.

دغدغه شهروندان ارومیه ای وجود این زباله های شهری می باشد، حالا سؤال این است که پس از استفاد‌‌‌‌‌‌‌ه و رها کرد‌‌‌‌‌‌‌ن این اقلام پزشکی چه بر سر طبیعت می‌آید‌‌‌‌‌‌‌ و چه اندازه ویروس کرونا با این کار افزایش می یابد؟


با وجود‌‌‌‌‌‌‌ تاکید مکرر بسیاری از پزشکان و متخصصان بر رعایت پروتکل‌های بهد‌‌‌‌‌‌‌اشتی د‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌فع صحیح و اصولی پسماند‌‌‌‌‌‌‌هایی مانند‌‌‌‌‌‌‌ ماسک و د‌‌‌‌‌‌‌ستکش‌های مصرف شد‌‌‌‌‌‌‌ه، اما متاسفانه همچنان تعد‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌ زیاد‌‌‌‌‌‌‌ی ماسک و د‌‌‌‌‌‌‌ستکش رها شد‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌ر سطح معابر نظر هر عابری را جلب می‌کند‌‌‌‌‌‌‌.

با فرهنگسازی و آموزش های مناسب می توان در جلوگیری از افزایش این بحران و کمک به پاکسازی محیط نقش موثری ایفا کرد.

در پایان روی سخن با شهروندان می باشد که بیشتر از قبل در رعایت پروتکل های بهداشتی توجه کنند و همچنین مسئولان مربوطه نیز در جمع آوری این پسماند ها اهتمام لازمه را به کار گرفته و در بهداشت شهری توجه شایانی داشته باشند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید