15:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 مهر 1400 - 13:45
کد خبر: 17086
یادداشت:

حمل بار بیش از حد مجاز وانتی ها/ معضل جدی در کلانشهر ارومیه

حمل بار های نامتعارف و خارج از اصول چند سالی است که در ارومیه عادی شده است و وانتی ها بدون توجه به هیچ قاعده و قانونی بار بیشتر از حد مجاز حمل کرده و در خیابان های ارومیه تردد می کنند، گاهی نیز شاهد حمل بار خودرو های سواری در خیابان ها هستیم که باعث ایجاد خطرات جانی و مالی هم برای خود و هم برای دیگر شهروندان به وجود می آورند.
حمل بار بیش از حد مجاز وانتی ها/ معضل جدی در کلانشهر ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با تردد در خیابان های ارومیه شاهد حمل بار وانت هایی که بیش از اندازه متعارف بار زده اند هستیم که نشان می دهد هیچ قانون و معیاری برای اندازه بار تعیین نشده است و اگر هم شده باشد وضعیت وانت ها حاکی از بی توجهی مسئولان و عدم نظارت آنها می باشد.


وانت بار ها میتوانند طبق قانون در ازاد راه ها و بزرگراه ها تردد کنند و همین قانون مزید بر علت شده است که با سرعت زیاد و بدون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در خیابان ها تردد کرده و باعث ایجاد تصادفات در جاده ها و خیابان ها شوند.


این موضوع که بارنامه ای برای آنها تعریف نشده است که به اندازه خاصی بار حمل ماشین کنند موضوع اصلی است که باعث شده به راحتی با وزن اضافه و سرعت بیش از اندازه در بزرگراه ها تردد کنند.

 از سوی دیگر شرایط نابسامان اقتصادی نیز باعث شده که شهروندان بار اضافه سوار ماشین کنند تا مجبور به پرداخت پول بیشتری برای کرایه نشوند و رانندگان نیز برای اینکه روزی بتوانند چند سرویس بار ببرند،بیش تر از میزان متعارف بار سوار خودرو می کنند تا زودتر تمام شده و به دنبال سرویس دیگری بروند.


بار کردن بیش از اندازه به وانت ها باعث شده است که میزان تصادفات جاده ای در کلانشهر ارومیه افزایش یابد چون از یک سو بار اضافی باعث می شود که دید خودروهای عقب به خیابان کاهش یابد و از سوی دیگر بار زیاد بر روی وانت باعث می شود تعادل خودرو به هم بریزد و واژگون شود .


وزن غیر استاندارد و اضافی باعث می شود که فشار زیادی بر لاستیک خودرو وارد شود و همین وزن موجب شده است که وانت ها نتوانند در هنگام ترمز گرفتن و کاهش سرعت، تعادل خودرو را کنترل کنند و از سوی دیگر نیز اگر لاستیک ها فرسوده باشند، فشار زیاد باعث ترکیدن لاستیک ها و خارج شدن کنترل فرمان خودرو از دست راننده می شود.


پایان کلام روی سخن با مسئولان مربوطه است که با وضع قوانینی همچون تعریف بارنامه برای وانت ها و وضع جریمه هایی برای آن ها، از حمل بار اضافه آنها جلوگیری کنند و از سوی دیگر ، خودرو های شخصی نیز برای مشکل اقتصادی حمل بار انجام ندهند تا مشکلات و تصادفات زیادی را شاهد نباشیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید