16:27|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مهر 1400 - 13:48
کد خبر: 17076
یادداشت:

گله و شکایت از سد معبر های تمام نشدنی/آیا همچنان شاهد بی توجهی مسئولان خواهیم بود؟

تجاوز مغازه داران و فروشندگان فروشگاه های ارومیه به پیاده رو ها و معابر شهری تبدیل به یک معضل لاینحل شده است که در امر عبور و مرور شهروندان از پیاده رو و پارک خودرو ها اختلال ایجاد کرده و باعث آسیب جدی به چهره شهر شده اند که هیچ کدام از مسئولان قصد رسیدگی و پیگیری این موضوع را ندارند و از سوی دیگر مغازه داران نیز هیچگونه قصد رعایت کردن و کمک به سامان دادن این نابسامانی ندارند.
گله و شکایت از سد معبر های تمام نشدنی/آیا همچنان شاهد بی توجهی مسئولان خواهیم بود؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با تردد در پیاده رو های سطح شهر ارومیه، استفاده فروشندگان و کسبه از این پیاده رو ها را مشاهده می کنیم که باعث شده اند چهره معابر شهری به شدت آسیب دیده و مزاحمت های زیادی برای عموم مردم ایجاد شود و این کار نارضایتی مردم را از وضعیت موجود به دنبال داشته باشد.

این نارضایتی های شهروندان، از پایمال شدن حقشان می باشد که برای قدم زدن در شهر نمی توانند از پیاده رو ها عبور کنند و مجبور می شوند از خیابان رد شوند که به مراتب خطرات زیادی هم از لحاظ جانی و هم مالی تهدیدشان می کند و باعث آسیب رساندن هم به کسانی که پیاده هستند می شوند و هم به رانندگانی که از شرایط معابر اطلاع نداشته و از کنار پیاده رو ها تردد می کنند خطرات زیادی را ایجاد می کنند.

حل این معضل در کلانشهر ارومیه نیاز به رسیدگی و توجه مسئولان دارد و فقط با دادن وعده های مختلف و اکثرا پوچ نمی شود در راستای بر طرف کردن آن قدمی برداشت. بی توجهی به این معضل هر چه ادامه پیدا کند ، نابسامانی ها بیشتر شده و صدای اعتراض مردم از زیر پا گذاشتن حقشان روز به روز بلند تر می شود.

به گفته برخی از شهروندان،بارها و بارها اطلاع رسانی کرده و شکایت نامه نیز تنظیم کرده ایم اما هیچ گونه رسیدگی و پیگیری را نه تنها شاهد نبوده ایم بلکه این معضل با گذر زمان بیشتر شده و فروشندگان و کسبه بدون هیچ گونه نگرانی از تخلف انجام گرفته شده همچنان به کار خود ادامه می دهند.

واضح است که استفاده از معابر ، پیاده روها و خیابان ها حقوق عمومی تمامی شهروندان است و نباید بی توجهی به این موضوع باعث پایمال شدن حق شهروندان شود و بری حل این معضل نیاز مبرمی به رسیدگی مسئولان وجود دارد.

با تردد در شهر و عبور از پیاده رو ها می بینیم که یک مغازه دار علاوه بر چیدمان مغازه و درب فروشگاه، به اندازه سه متر جلوی مغازه بساط پهن کرده است و راه را برای عبور شهروندان و خودرو ها مسدود کرده است و هیچ ابایی نیز از تخلفی که انجام می دهد نداشته و همچنان به کار خود ادامه می دهد.

آیا فرهنگ سازی های لازمه می تواند این معضل را سامان دهد یا باید همچنان شاهد این بی تدبیری فروشندگان باشیم؟

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که کوتاهی و عدم رسیدگی مسئولان مربوطه نیز مزید بر علت افزایش این معضل می باشد ، چرا که با عدم پیگیری و بازرسی های لازمه باعث می شوند متخلفان با خیال راحت تری به کار خود ادامه دهند و نگران هیچ گونه جریمه نباشند.

سد معبر باعث آسیب به چهره شهر و همچنین باعث افزایش تصادفات شهری و ایجاد تنش و نزاع در خیابان ها می شود.

در پایان اینکه سد معبر یکی از ناعادلانه ترین و ناپسند ترین تجاوزها به حقوق دیگران است و در همین منظور از مسئولان شهری و ارگان‌های مربوطه انتظار داریم که فقط وعده های پوچ ندهند و اندکی هم شرایط را سامان دهند و در جهت حل این معضل برنامه‌هایی اتخاذ کنند تا بیش از این شاهد آلودگی‌های ناشی از سد معبر  نباشیم و در حفظ و نگهداری از بهداشت شهر و حق شهروندان تلاش کنیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید