22:10|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1400 - 11:50
کد خبر: 17059
یادداشت:

آسفالت های چهل تکه؛ بزرگ‌ترین معضل مدیریت شهری ارومیه

وضعیت آسفالت معابر و خیابان‌های ارومیه ایم روزها به گونه‌ای است که رانندگان وسایل نقلیه باید به صورت مارپیچ تردد کنند چرا که تعداد چاله‌ها و حفره‌های ایجاد شده روی آسفالت خیابان‌ها به حدی زیاد است که نمی‌توان مسیری را بدون مشکل و مستقیم حتی در خیابان های به اصطلاح بالاشهر آن هم طی کرد.
آسفالت های چهل تکه؛ بزرگ‌ترین معضل مدیریت شهری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کوچه و خیابان‌های قدیمی یا جدید، پایین شهر یا بالای شهر تفاوتی ندارد چرا که بی‌نصیبی از آسفالتی مناسب، مشکلی است که گریبان گیر خیابان‌های تمام مناطق ارومیه شده است به گونه‌ای که با نخستین نگاه این معضل ناخوشایند در مقابل دیدگانمان نمایان می‌شود و باید اعتراف کرد که ارومیه فقط اصطلاح کلان شهخر را به یدک می کشد چرا که در زیرساخت های این شهر کوچکترین اثری از یک کلانشهر دیده نمی شود.

متاسفانه  در ارومیه خیابانی پیدا نمی‌شود که تمام آسفالت آن یکپارچه باشد؛ از این سر خیابان تا آن سر خیابان به جای سطح صاف و یکدست وجود ندارد و در این میان فقط پستی و بلندی خیابان هاست که چشم را می‌آزارد. در قسمتی از خیابان آسفالت کنده شده است و کمی جلوتر، آنقدر آسفالت روی قسمتی از خیابان ریخته‌اند که شبیه یک دست‌انداز بلند شده است.

از سویی کنده‌کاری‌های اداری هم تمامی ندارد و هر روز یک شرکت حفار اقدام به کندن خیابان می‌کند؛ هنوز حفاری یک شرکت تمام نشده و آسفالت ریخته شده روی سطح خیابان یا پیاده‌رو خشک نشده است که نوبت شرکت بعدی می رسد که به دلیل یک مشکل فنی دوباره آسفالت خیابان را بکند و متاسفانه این چرخه باطل سال‌ها و ماه‌ها تکرار می‌شود و در این بین، این اعتراض شهروندان است که سال‌هاست بی‌نتیجه مانده است.

نبود زیرساخت مناسب، کیفیت پایین آسفالت تولید شده و عملکرد ضعیف شهرداری ارومیه در زمینه نوسازی آسفالت سطح شهر دلیل تخریب سریع و وضعیت نابسامانی است که اکنون شاهد آن هستیم‌.

در این میان بسیاری از شهروندان اظهار می کنند: اگر قرار است شهرداری گامی بردارد باید یک اقدام اساسی انجام شود چرا که معضل خرابی آسفالت صرفاً با اندکی لکه‌گیری و روکش‌های بی‌کیفیت برطرف نمی‌شود و این مشکل شهری در ارومیه به معضلی لاینحل تبدیل شده و این امنر همواره باعث نارضایتی مردم شده است.

نکته حائز اهمیت این است که مردم  همواره معضل خرابی آسفالت را به مسوولان گوشزد کرده اند و رسانه های این شهر نیز بارها و بارها در گزارش های خود این معضل شهری را منعکس کرده اند؛ اما متاسفانه کماکان مسوولان شهرداری به طرق مختلف از پرداختن به این امور سرباز زده اند.

 با این اوصاف به صراحت می‌توان ادعا کرد که تا کنون به منظور رفاه حال شهروندان و ضرورت تعریض،تعویض و ترمیم آسفالت خیابان‌های شهر ارومیه، اقدام جدی  و اساسی صورت نپذیرفته است.

سخن آخر اینکه، با یک گذر یک ساعته در این به اصطلاح کلانشهر می‌توان به ناتوانی مدیران شهری در ارومیه پی برد. مدیرانی که تنها برای رسانه‌ای شدن و رسیدن به جایگاه‌های بالاتر از یکدیگر سبقت می گیرند که متاسفانه حاصل این بی توجهی ها می شود ارومیه بی سر و سامان امروز.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید