13:07|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1400 - 13:41
کد خبر: 17051
یادداشت:

زیر پا گذاشتن حقوق معلمان/ حکایت این روزهای مدارس غیر انتفاعی

مهم ترین و تاثیر گذارترین قشر جامعه ، معلمان هستند که تربیت و آموزش جامعه در دستان آنها می باشد .آموزش نسل های آینده و سرنوشت کشور به دست این معلمان می باشد اما هیچ توجه و اهمیتی به این قشر داده نمی شود و به دنبال این ماجرا مشکلات فراوانی برای آموزش و تربیت جامعه به وجود خواهد آمد.
زیر پا گذاشتن حقوق معلمان/ حکایت این روزهای مدارس غیر انتفاعی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، معلمان دوره پیش دبستانی و ابتدایی از مهم ترین معلمان می باشند که به صورتی تدری کرده و با دانش آموزان برخورد کنند که بچه ها به مدرسه و آموزش علاقمند شوند و پایه آنها قوی شود،اما شواهد حاکی از این می باشد که هیچ توجه و رسیدگی به این قشر نمی شود و نه تنها توجهی به وضعیت استخدامشان نمی شود، بلکه همان حقوق ناچیز و بدون مزایا نیز به موقع پرداخت نمی شود.

گلایه هایی که به گوش می رسد نشان میدهد بسیاری از معلمان، ایراد کار را در سیاست گذاری های نادرست و ناعادلانه مسئولان مربوطه می دانند که بیشترین بی عدالتی ها در مدارس غیرانتفاعی صورت میگیرد، حقوق های بی پایه و اساس و بدون هیچ گونه تعرفه ای، بی توجهی به مزایا آنها و مشکلات بیمه آنها از مهم ترین بی عدالتی ها در حق این معلمان می باشد.

طبق گزارشات به دست آمده از معلمان مدارس غیرانتفاعی، مسئولان مربوطه و موسسان این مدارس حقوق هایی را تعریف می کنند و آن مبالغ را به عنوان حقوق پرداختی ثبت می کنند اما پرداختی های آنها از نصف آن مبلغ نیز کمتر می باشد و با این شرایط هیچ رسیدگی و توجهی از طرف مسئولان به این تخلفات صورت گرفته مشاهده نمی شود.

معلمان مدارس غیرانتفاعی، با تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه و با داشتن علاقه به شغل معلمی یا از روی نداشتن شغل مناسب برای خودشان به تدریس در مدارس غیر انتفاعی روی آوردند تا شاید روزی استخدام شوند اما با گذشت چندین سال و با وجود سال ها سابقه کاری و تدریس با متد تعریف شده با وجود کمبود نیرو،ازسوی آموزش و پرورش هیچ اقدامی جهت استخدام نیروی جدید با سابقه صورت نمی گیرد.

مدارس غیرانتفاعی علی رغم دریافت شهریه های میلیونی و کلان از دانش آموزان که حقوق معلمان نیز از همین شهریه ها پرداخت می شود،حقوق معلمان را درست و به موقع پرداخت نمی کنند و هیچ گونه توجهی به مزایا و بیمه آنها نیز نمی شود.

رعایت شان و منزلت و توجه به نیازهای این قشر از مهم ترین مسائل اجتماعی و آموزشی در یک کشور می باشد که بی توجهی به آن می تواند معضلات فراوانی به بار آورد و شان یک نیروی انسانی مفید در جامعه را به شدت پایین آورد.

در پایان روی سخن با مسئولان مربوطه است که توجه کافی به نیازهای معلمان مدارس غیر انتفاعی داشته باشند و رسیدگی های لازم برای متخلفان را داشته باشند تا دیگر بیشتر از این شاهد زیرپا گذاشتن حق این قشر زحمت کش و مهم در جامعه نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مریم سیدیان
1400/07/19 - 18:44

سلام معلمین غیرانتفاعی تمام ضمن خدمت ها رو همپای معلمان رسمی شرکت میکنن تمام بخشنامه ها رو انجام میدهند ولی حقوق معلمین غیرانتفاعی اصلا قابل مقایسه با معلم های دولتی نیست نه بیمه داریم نه سهمیه ای در استخدام