14:30|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مهر 1400 - 12:57
کد خبر: 17046
یادداشت:

سر به فلک کشیدن اجاره بها در ارومیه/ گلایه شهروندان از وضعیت موجود

سر به فلک کشیدن اجاره بها در ارومیه باعث شده است که نارضایتی هایی در میان شهروندان ارومیه ای به وجود آمده و مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی به بار بیاورد.
سر به فلک کشیدن اجاره بها در ارومیه/ گلایه شهروندان از وضعیت موجود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، طبق گزارشات به دست آمده از شهروندان ، در این روز ها با وجود شرایط داقتصادی موجود در جامعه ، برخی از صاحب خانه ها اقدام به افزایش بدون تعرفه و قانون اجاره بها کرده اند.

عدم رسیدگی مسئولان و عدم برخورد جدی با متخلفان باعث شده است عده ای سودجو از این فرصت به وجود آمده سواستفاده کرده و برای منفعت خود، باعث آزار و دشوار کردن زندگی شهروندان شوند.

بسیاری معتقدد که اگر مسئولان  قیمت مسکن را کنترل نکنند و شرایط موجود را سامان ندهند، شاهد افزایش معضلات مستاجری و افزایش حاشیه نشینی و به دنبال آن بیشتر شدن آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وضع اقتصادی مستاجران باعث شده است که نتوانند سرموعد اجاره بها را پرداخت کنند و به دنبال آن با مشکلات متعددی مواجه می شوند.در این شرایط بی توجهی مسئولان از یک سو و از سوی دیگر بی عدالتی صاحبخانه ها باعث شده است فشار زیادی بر مستاجران وارد شود و زیر بار فشار اقتصادی و مالی کمر خم کنند.

افزایش تورم باعث شده است مسکن نیز مانند بقیه کالا های اساسی زندگی مردم ، افزایش چشمگیری داشته باشد و علاوه بر تعرفه های موجود برای افزایش، صاحبخانه ها نیز با میل خودشان اقدام به افزایش اجاره بها کنند که همین کار مزید بر علت بلند شدن صدای اعتراض مردم شود.

افزایش قیمت خانه و اجاره بها باعث شده است توان مالی شهروندان برای پرداخت اجلره بها و اجاره کردن خانه جدید به شدت کاهش یابد و هر ساله با تمام شدن موعد اجاره، مجبور به خارج شدن از خانه و رفتن به خانه کوچک تر می شوند که همین کار مزید بر علت افزایش حاشیه نشینی در کلانشهر ارومیه می شود.

در پایان روی سخن با مسئولان زیربط می باشد که بیشتر به شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت مسکن رسیدگی کنند و مانع سوء استفاده افراد از این شرایط موجود شوند تا مردم راحت تر و با خیالی آسوده زندگی کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید