08:17|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مهر 1400 - 10:54
کد خبر: 17038
یادداشت:

زخمی کهنه بر تن پروژه‌های نیمه تمام در ارومیه

با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخصه‌های پیشرفت شهری محسوب می‌شوند قطعا ناتمام ماندن آنان تبعات بسیار منفی در بخش‌های مختلف در پی خواهد داشت، در این میان پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در ارومیه وجود دارد که سال‌هاست به یکی از معضل‌های لاینحل این شهر تبدیل شده که در زمینه‌های مختلف همچنان متوقف شده و راکد باقی مانده و یا گاها در اواسط کار متوقف شده است.
زخمی کهنه بر تن پروژه‌های نیمه تمام در ارومیه


سرویس اجتماعی باریش نیوز، معمولا مشکلات حقوقی نظیر تغییر مالک و پیمانکار و جابه‌جایی کارفرما، جابجایی مسئولان و پیگیری نکردن بودجه و اعتبارات از سوی مسئولین مربوطه و... از جمله دلایل عمده نیمه‌تمام ماندن یا ناموفق بودن بسیاری از این پروژه های ناتمام در ارومیه است.

سیمای بد شهری و نبود زیرساخت های مناسب شهری در ارومیه امروز، نتیجه ناکارآمدی و بی کفایتی مدیریتی است که تنها به ظاهر مدعی رویکرد جهادی بودند و در عمل غیر از منافع خودشان به چیز دیگری فکر نمی کردند و هرکدام از سکان داران قبلی نیز مدعی خدماتی بودند که شهروندان از آن بی‌بهره بوده‌اند و شهر در وضعیت نابه‌سامانی فرهنگی، خدماتی و رفاهی به سر می‌برد و هر کدام از تمامی تعهداتی که نسبت به آن بی‌تعهد بوده‌اند شانه خالی کردند و دیگری را مقصر دانستند و نتیجه آن شد ارومیه امروز با انبوهی از پروژه های ناتمام و مهم تر ازهمه عقب ماندن از توسعه شهری!


متاسفانه ارومیه فقط نام کلانشهر را به یدک می کشد و اگر با نگاهی دقیق به آن بنگریم به روشنی نبود کوچکترین امکاناتی که در حد یک کلانشهر باشد در آن مشهود است و از مهم ترین این مشکلات و نبود زیرساخت های مناسب شهری میتوان به آسفالت بسیار نامناسب معابر شهری،ترافیک های سنگین در شهر، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی( اتوبوس های شهری، تاکسی ها)، گسترش حاشیه نشینی، عدم رسیدگی به مناطق محروم شهر، نبود هیچ گونه امکانات گردشگری و تفریحی، نبود زیر ساخت مناسب شهری برای معلولان، کمبود پل های عابر پیاده،کمبود پارکینگ و کمبود بسیاری از امکانات دیگر و نداشتن زیر ساخت های مناسب شهری برای یک کلانشهر اشاره کرد.

از چندین سال گذشته که مشکلات اقتصادی دامن شهر ارومیه را فرا گرفت و درآمدهای شهری کاهش چشمگیری یافت، بسیاری از پروژه‌های عمرانی تعطیل یا نیمه تعطیل شده و روند پیشرفت فیزیکی آنان به کندی انجام شده است.

کلام آخر اینکه، متاسفانه پروژه‌های نیمه تمام عمرانی بسیاری در سطح شهر وجود دارد که از سالیان سال راکد مانده و به حال خود رها شده اند مانده و در این میان برخی از این پروژه‌های نیمه تمام نیز چهره شهر را بر هم زده است و در این میان باید مسئولان شهری این نکته را در نظر داشته باشند که  عدم مدیریت زمان در اجرای این  پروژه‌ها موجب بروز هزینه‌های کلان برای شهرداری و ارگان های مرتبط خواهد شد.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

بهروز
1400/07/15 - 00:22

به نظر من وقتی مردم خودشون نخوان مسولان بالا دستی هم نمی خوان این واقعیت و باید منتظر نابودی کامل شهر بود