15:19|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1400 - 12:58
کد خبر: 17036
یادداشت:

سرعت گیرهای غیر استانداردی که غیر از خسارت وارد کردن به خودروها هیچ کارایی ندارند!

وجود سرعت گیرهای غیراستاندارد در سطح شهر ارومیه تبدیل به معضلی اساسی شده و مشکلاتی از قبیل تصادفات شهری یا خسارت وارد کردن به خودروها را به بار آورده است.
سرعت گیرهای غیر استانداردی که غیر از خسارت وارد کردن به خودروها هیچ کارایی ندارند!


سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرعت گیرهایی که به دلیل همرنگ بودن با خیابان و عدم نصب تابلو، خودروهایی که از این مسیر عبور کرده متوجه آنها نشده ، بلکه به عنوان سکوی پرش خودرو ها نیز عمل می کنند.

به سبب نبود رنگ آمیزی و علائم وجود سرعت گیر، رانندگانی که آگاهی چندانی در وجود سرعت گیر در این نقطه ها ندارند، به دست انداز برخورد کرده و عملا نه تنها سرعت آنها کاهش نیافته است بلکه به عنوان سکوهایی پرش عمل می کنند و این امر باعث وارد شدن خسارات مالی و بعضا جانی به رانندگان می شود.

متاسفانه اکثر این سرعت گیرها باعث خرابی جلوبندی ماشین‌ها شده اند؛ حال سوال اینجاست که آیا مسئولان ذیربط تاکنون به این مسئله اندیشیده‌اید که این سرعت گیرها چه اندازه به وسایل نقلیه عمومی و خصوصی آسیب میرساند؟

متاسفانه در ارومیه نصب بسیاری ازسرعتگیرها طبق استانداردهای کشوری وجهانی صورت نمی‌گیرد. نصب این ابزار نه تنها در بسیاری از اماکن و معابر ضرورت ندارد بلکه گاها باعث ایجاد مشکل برای شهروندان می‌گردد.

درنظر داشتن مواردی چون عرض و ارتفاع مناسب، جایگذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت گیر در مسافت، عواملی است که باید در بکارگیری این ابزارهای کنترل درنظر داشت.

با توجه به آنچه گفته شد لازم است مسئولان ذیربط توجهی اساسی جهت رسیدگی به این موضوع داشته باشد و در جهت استانداردسازی، رنگ آمیزی، مکان یابی به جای سرعت گیرها جهت ایجاد آسایش و آرامش شهروندان  اقدامات اساسی انجام دهند.

نکته آخر اینکه، همچنین نصب تابلوهای تبلیغاتی فرهنگی یکی از ابزارهایی است که شهرداری‌ها می‌توانند به خوبی در جهت فرهنگ سازی شهروندان و رانندگان از آن بهره ببرند که عدم استفاده از آنها برای بالابردن فرهنگ ترافیک بسیار احساس می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید