18:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مهر 1400 - 13:07
کد خبر: 17031
یادداشت:

حمایت از کارآفرینان گامی مهم در توسعه اقتصادی استان

در عصری که کرونا شرایط اقتصادی دنیا را تحت شعاع قرار داده است، توجه به حوزه کارآفرینی سبب ایجاد اشتغال و کسب‌وکارهای جدید و نوینی در سطح جامعه می شودو این کسب و کارهای جدید قطعا می تواند باعث توسعه دو پیشرفت جدی در جامعه شود.
حمایت از کارآفرینان گامی مهم در توسعه اقتصادی استان


سرویس اقتصادی باریش نیوز، کارآفرین کسی است صاحب ایده و نوآوری و خلاقیت، که مخاطرات و ریسک اقتصادی را می‌پذیرد و در مقابل جامعه و افرادی که برای آن‌ها ایجاد اشتغال می‌کند دارای تعهد خاصی است، لذا کارآفرین برای رشد و پیشرفت و ادامه فعالیت خود نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری دولت در حوزه کارآفرینی است.

قطعا هر كارآفرين موفقي نه تنها براي خود كارآفرين و ساير افراد ذي نفع بلكه براي جامعه، كشور و حتي در سطح بين الملل می‌تواند سودآور باشد؛ پس حمایت از کارآفرینان استان قطعا می تواند گامی مهم و اساسی در پیشرفت و توسعه استان باشد.

در این میان وقتی کسی به ایده ها و توانمندی های این کارآفرینان اعتماد نمی کند و اعتقادی هم به آن ندارند، شرایط سخت روحی را برای کارآفرینان بوجود می آورند. همچنین آن ها را از ادامه ی راه دلسرد می کنند.

متاسفانه این روزها دانستن دغدغه‌های شخصی کارآفرینان و موانع کارآفرینی مبحثی است که کمتر به آن پرداخته می‌شود و دانستن آن برای کسانی که اشتیاق دارند در این مسیر قدم بردارند ، الزامی است.

 زمانی که از کارآفرین سخن می گوییم به فردی اشاره می‌کنیم که کسب و کاری را ایجاد کرده و واجد یکسری ویژگی‌های شخصیتی است که دیگران آن را ندارند. در بین این ویژگی‌های شخصیتی پنج ویژگی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که شامل خلاقیت و نوآوری، ریسک پذیری، تحمل ابهام، کانون کنترل و نیازبه توفیق طلبی است

متاسفانه در آذربایجان غربی حمایت از کارآفرین تنها به اعطای یک لوح تقدیر محدود شده است و در عمل حمایت و پشتیبانی خاصی از کار آفرینان واقعی دیده نمی‌شود

واقعيت اين است كه در کشور قانون كارآمد و موثري براي حمايت از كارآفرينان چه زن و چه مرد وجود ندارد و قوانين حمايت كننده فعلي نیز ضمانت اجرايي بالايي ندارد؛ پس با حمایت جدی از کارآفرینان بدون شک کارافرینی و ایجاد اشتغال می تواند با وجود تمام فراز و نشیب های موجود در اقتصاد کشور نوعی جهاد در مسیر خودکفایی و رشد صنعتی کشور محسوب می شود.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید