01:36|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مهر 1400 - 11:00
کد خبر: 17029
یادداشت:

بی احتیاطی رانندگان و عابرین پیاده، ترکیب مرگ آور در تصادفات درون شهری ارومیه

این روزها، در هياهوي زندگي شهری حوادث و اتفاقات گونگونی شهروندان را تهديد مي كند كه حوادث رانندگي يكي از اين اتفاقات محسوب مي شود.
بی احتیاطی رانندگان و عابرین پیاده، ترکیب مرگ آور در تصادفات درون شهری ارومیه


سرویس اجتماعی باریش نیوز، تصادف ترافیکی یکی از عوامل بسیار مهم مرگ ومیر و صدمات جانی و مالی بوده و آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، افراد جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

 در این میان، این مسئله در شهر ارومیه نیز به صورت یک معضل و مشکل درآمده است به گونه ای که این روزها هر لحظه که میگذرد با خبرهای ناگوار ناشی از مرگ و میر مربوط به تصادفات درون شهری روبرو می شویم.

در دنیای امروز وسیله‌ای که می‌تواند رفاه و آسایش آحاد مردم را فراهم کند متاسفانه به دلیل فرهنگ نادرست از جمله؛ سبقت و  سرعت‌ غیرمجاز، لذت بردن از به رخ کشیدن اتومبیل‌های زیبا و گران قیمت در میان دیگران، ژست‌های خشمناک، انجام حرکات نمایشی، لجبازی با دیگر رانندگان، بوق زدن‌های بی‌مورد، عدم رعایت فاصله مناسب با خودروهای دیگر و ... موجب بروز تصادفات و حوادث و آزار و اذیت در جامعه می‌شود.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان، حذف بسیاری از بریدگی ها، یک طرفه سازی برخی معابر و اصلاح نقاط حادثه خیز بسیار ضروری است ؛علاوه بر روان بودن یک معبر، ایمنی آن نیز مهم است و هر نقطه‌ای که امکان وقوع حادثه و گرفتن جان مردم را داشته باشد باید به موقع و به نحو مطلوب  از سوی مسئولان مربوطه رفع نقص و اصلاح شود.

باید همه شهروندان به این نکته واقف باشند که، ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی و اطلاع‌رسانی به موقع در رعایت موازین احتیاط ضروری است و باید همه مردم اصول و قواعد رانندگی صحیح و ایمن را یاد بگیرند و بر همین اساس در جاده‌های برون شهری و داخل شهر تردد نمایند.

با توجه به اینکه،محل هاي ايمن مانند پل هاي عابر پياده براي عبور و مرور ايجاد شده اما متاسفانه درصد بسيار ناچيزي از شهروندان از آن استفاده مي كنند و اغلب مردم از اين موضوع شكايت دارند كه پل هاي عابر پياده شهر ارومیه پله برقي ندارد و تردد از طريق پله ها برای بسیاری از شهروندان بخصوص افراد سالمند و ... با دشواري انجام مي شود.

بی توجهی و بی احتیاطی راننده هنگام رانندگی گاهی منجر به حوادث تلخی می‌شود که غیر قابل جبران است؛ عامل انسانی به عنوان تنها عامل هوشمندی شناخته شده که وسیله نقلیه را در اختیار دارد و بر جاده‌ها تسلط دارد، و بر اساس آمارهای معتبر ۸۵ درصد علل تصادفات مربوط به عامل انسانی است.

سخن آخر اینکه، فرهنگ سازي و آگاهي عموم مردم به ويژه عابرين پياده و رانندگان نسبت به قوانين راهنمايي و رانندگي قطعا به ميزان قابل توجهي دمی تواند از بروز حوادث و سوانح ترافيكي پيشگيري مي كند.


شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید