11:05|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مهر 1400 - 12:32
کد خبر: 17026
یادداشت:

سوز سرما باز هم به جان کارتن خواب ها افتاد

با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا ، قشری از مردم در بطن جامعه زندگی میکنند که بیشتر از بقیه سرمای پاییز را به جون خریده و تحمل می کنند. این قشر بدون هیچ سرپناه و محافظی درر برابر سرما و باد و برف و بارون ، در کوچه های شهر ویلان و سرگردان در حال گذراندن زندگی هستند.
سوز سرما باز هم به جان کارتن خواب ها افتاد

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، با تردد در سطح شهر ارومیه ، بی شک شاهد حضور کارتن خواب ها در گوشه و کنار خیابان ها و معابر شهری و خانه های مخروبه خواهیم بود که در فصل سرما و بارندگی های پاییزه ، شیوع بیماری کرونا و افزایش مرگ و میر این معضل به یک بحران جدی تری تبدیل شده است که نیاز فراوانی به رسیدگی مسئولان شهری دارد.

رسیدگی به شرایط ناگوار این کارتن خواب ها با مسئولان شهری است که فکری به حال آنها کرده و غذای گرم و جای مناسبی برای خواب و سرپناهی برای زندگی برای آنها فراهم کنند .شروع فصل سرما و افزایش همه گیری ویروس کرونا ، ایجاب می کند که مسئولان توجه بیشتری به این بحران در استان داشته باشند و برای حل این معضل تدابیری بیاندیشند. 

بنابراین ضرورت دارد تا اطلاع رسانی دقیق‌تری در سطح شهر ارومیه انجام گیرد و متولیان امر برای جمع آوری و انتقال کارتن خواب‌ها به گرمخانه‌ها شروع به کار نمایند تا افراد بی‌خانمان در این سرما دچار آسیب جانی نشوند.  از گوشه و کنار شهر بارها شنیده ایم که مکانی برای اسکان و غذایی برای خورد وخوراک کارتن خواب ها در نظر گرفته شده است ، اما عدم اطلاع رسانی دقیق و مناسب مسئولان باعث شده است که کارتن خواب ها از این مکان بی اطلاع بوده و نتوانند سرناهی برای خود دست و پا کنند.

پرسشی که در این میان مطرح می شود این است که آیا مسئولین شهری در شهر تردد نمی کنند ؟ آیا هیچ موقع شاهد کارتن خواب ها در پارک ها و معابر نبوده اند؟ و باید پرسید که آیا مشکلات اجتماعی مثل بزهکاری ، طلاق و اعتیاد کودکان و کودکان کار که از همین قشر کارتن خواب به وجود می آیند ، تا چه زمانی ادامه خواهند داشت ؟ آیا هر روزه باید شاهد مرگ و میر همشهریانمان از گرسنگی یا سرما و یا ابتلا به بیماری های مختلف باشیم؟ 

زندگی کارتن خواب ها در خیابان ها باعث نگرانی مردم از فرزندانشان و گلایه آنها از عدم رسیدگی مسئولان شهری در این روز های همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته و صدای اعتراضشان را بلند تر از قبل کرده تا بلکه به گوش مسئولان شهری برسد تا شاید تدبیری حاصل کنند.

عواملی همچون فقر، شرایط اقتصادی حاکم در جامعه، بیماری های مختلف و کمبود مسکن و عدم توان تامین مسکن مناسب برای افراد کم در آمد از عواملی است که باعث به وجود آمدن و افزایش کارتن خواب ها در سطح کلانشهر ارومیه شده است.

بررسی و اصلاح این معضل نیازمند به سازمان خاص و نیروهای کار آمدی می باشد که تمامی تمرکز و بودجه های داده شده را صرف برنامه ریزی هایی برای اصلاح این معضل بکنند تاسامانی به وضعیت نابسامان داده شود. برخی سازمان ها از جمله بهزیستی و کمیته امداد و شهرداری برای حل بحران کارتن خوابی تلاش فراوانی کردند و در زمینه حمایت از آنها فعالیت های فراوانی انجام دادند اما هیچ موقع تاثیر چندانی در وضعیت موجود نداشته و خروجی چشم گیری حاصل نشده است.

سخن آخر اینکه، برای جلوگیری از رواج این پدیده‌ها باید برنامه ریزی های فراوان و تاثیر گذاری در این مورد لحاظ شود و مسئولان مربوطه بودجه های داده شده برای کارتن خواب هارا اندکی هم برای خود کارتن خواب ها استفاده کنند و در پی فراهم سازی سقفی برای خواب و غذایی گرم برای آنها باشند تا بیشتر از این شاهد مشکلات اجتماعی و ... نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید