21:52|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 07 مهر 1400 - 10:43
کد خبر: 17011
یادداشت:

بازنشستگانی که با سیلی صورت خود را سرخ می کنند/ حقوق مستمری بگیران کفاف زندگی آنها را نمی دهد

بسیاری از کارگران و بازنشستگان حتی برای تامین کالاهای اساسی چون درمان، آموزش و خوراک خود با مشکلاتی جدی مواجه هستند. آنها خواستار آن هستند که مسئولان صدای‌شان را بشنوند.
بازنشستگانی که با سیلی صورت خود را سرخ می کنند/ حقوق مستمری بگیران کفاف زندگی آنها را نمی دهد

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها بخش اعظمی از هزینه‌های روزمره کارگران و بازنشستگان به هزینه‌های درمان اختصاص دارد و در این میان اگر کارگری بعد از ۳۰ سال بازنشسته شود قطعا با وجود این تورم حاکم بر جامعه با حقوق بازنشستگی نمی‌تواند امرار معاش کند و هزینه‌های درمانی خود را بپردازد.

بر اساس گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور  این روزها بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات معیشتی دارند و ۶۰ درصد از آن ها حداقلی بگیر هستند یعنی آن هایی که از ۳ میلیون تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند؛ قطعا با این شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا ناچار هستند دنبال شغل دوم بروند و با توجه به سن و سالی که دارند شکننده هستند و کار کردن در آن سن مشکل ساز است.

در سال های اخیر به علت شرایط بد اقتصادی کشور با کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم به یک سوم کاهش پیدا کرده لذا میزان افزایش حقوق و دستمزدها برای مردم و به خصوص حقوق بگیران همواره از اهمیت زیادی برخوردار است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان با وجود اینکه بعد از سال‌ها انتظار اقدام مثبتی بود اما متاسفانه افزایش ناچیز به مبلغ مستمری آنها نتوانست مشکلات معیشتی بازنشستگان را کاهش دهد بر همین اساس انتظار داشتند در بودجه سال آینده دولت اعتبار خوبی را برای همسان سازی و رفع مشکلاتشان اختصاص دهد.

بر اساس گزارشات میدانی افزایش خط فقر در کشور برای تامین هزینه های زندگی و معیشت خانواده ها به بیش از ۱۰ میلیون تومان و پرداخت مستمری ۲ میلیون و ۳۰۰ و یا ۸۰۰ هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای اساسی معیشتی مستمری بگیران این سازمان نیست و تجدید نظر و اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان بسیار ضروری است.

متاسفانه هستند بازنشستگانی که بعد از 30سال کار کردن هنوز مستاجرهستند و این بازنشستگان مجبورند علاوه بر هزینه مسکن، هزینه خوراک، پوشاک و زندگی را با همین اندک حقوق مستمری یا بازنشستگی پوشش دهند.

سخن آخر اینکه، در حال حاضر حقوق بازنشستگان کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد و همین امر باعث شده با مشکلات زیادی دست به گریبان شوند که انتظار می رود دولت سیزدهم و به دنبال آن مجلس با پیگیری‌های لازم گامی در جهت افزایش حقوق این افراد طبق تورم حاکم بر جامعه گام بردارند.

شیرین شریفی

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

امير
1400/07/07 - 14:53

حقوق حداقل بگيرها را زياد كنن مثل از كارافتاده ها كه حتى حداقل حقوق را نميگيرند.حداقل حقوق ٦ ميليون حداقل تامين ٤٢٠٠ و از كار افتاده ٣٥٠٠ اسم ما از كار افتادست يعنى كارش تمام نه زن نه بچه بى خانه و ١٠٠٠ درد و....