13:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 مهر 1400 - 13:31
کد خبر: 17010
یادداشت:

نگرانی از وضعیت اسفناک جوی های آب با شروع بارش های پاییزی

ریختن زباله در جوی های آب در ارومیه تبدیل به عادت شده است ، وضعیت اسفناک جوی های آب ، زباله های انباشته شده که راه گذر آب را گرفته اند، باعث به وجود آمدن وضعیتی شده اند که صدای شهروندان را در آورده است.
نگرانی از وضعیت اسفناک جوی های آب با شروع بارش های پاییزی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،با تردد در شهر همچنان شاهد آلودگی های ناشی از سرریز شدن آب جوی ها در کف خیابان هستیم که افزایش شهرنشینی و عدم فرهنگ سازی در این مورد باعث شده است این موضوع به مرور زمان افزایش یابد و به عادت زشت و ناپسند در بین شهروندان تبدیل شود.

این اتفاق در خیابان ها باعث راکد ماندن آب در پشت جوی ها شده است که آب و آلودگی های داخل آن را به سطح خیابان ریخته و باعث آسیب به بهداشت شهر شده و نگرانی شهروندان را از بیماری افزایش می دهد.

از طرفی هم زباله‌ای که در جوی آب رها می‌شود، شاید در ظاهر امر مشکلی برای شهر به وجود نیاورند؛ اما وقتی با سایر زباله‌ها، جمع شود، می‌تواند به توده‌های بزرگ تبدیل شده و راه آب را در جوب ‌بندد.

 افزایش بارندگی ها در فصل پاییز و جمع شدن آب در جوی ها نگرانی ها را افزایش می دهد و نیاز را برای رسیدگی به این موضوع بالا می برد ، عدم فرهنگ سازی در بین شهروندان که زباله های خود را با تردد در خیابان بیرون می ریزند باعث به وجود آمدن این معضل بزرگ می شود.

در پایان روی سخن با مسئولین شهری است که بیشتر به این موضوع رسیدگی کنند و با فرهنگ سازی بین شهروندان سامانی به این بی سامانی بدهند. و همچنین به صراحت می‌توان گفت با مسئولیت پذیری مردم در قبال مسائل شهری می‌توان آینده‌ای مدرن برای کلانشهر ارومیه تصور کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید