16:07|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مهر 1400 - 11:43
کد خبر: 16998
همزمان با آغاز هفته گردشگری؛

بهره برداری از 10 طرح گردشگری با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در آذربایجان غربی

همزمان با آغاز هفته گردشگری ۱۰ پروژه گردشگری در آذربایجان غربی آماده افتتاح می باشد که این پروژه ها زمینه اشتغال ۱۷۳ نفر را با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان فراهم می کند.
بهره برداری از 10 طرح گردشگری با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در نشست خبری که به مناسبت هفته گردشگری با اصحاب رسانه برگزار شد، عنوان کرد: همزمان با هفته گردشگری ۱۰ پروژه در استان با اشتغال زایی ۱۷۳ نفر و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

جلیل جباری به مهم ترین اقدامات صورت گرفته حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی ۵۶ واحد اقامتی وپذیرایی تفریحی،۶۷ دفترمسافرتی، صدور ۱۴ گواهینامه فعالیت در حوزه سلامت، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های ملی و محلی از مهم ترین اقدامات گردشگری این اداره کل در 4 سال گذشته می باشد.

وی در ادامه گفت: تهیه طرح‌ حمایتی ویژه برای واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا از دیگر برنامه‌های مهمی می باشد که در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم این بسته حمایتی بخش مهمی از مشکلات تاسیسات گردشگری را  در این شرایط بحرانی حل کند.

جباری اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۴۹ موافقت‌نامه اصولی با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان مجوز جدید سرمایه‌گذاری برای استان صادر شده و همچنین۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های گردشگری از سوی صندوق ملی مصوب شده است.

وی در رابطه با پروژه‌های مهم توسعه گردشگری استان گفت: مجموعه فرهنگی گردشگری شمس تبریزی خوی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان، موزه صلح سردشت ، احیای باغ موزه پادگان ارومیه با مساحت 9 هکتار، احیای مسجد جامع ارومیه، احداث سایت موزه جنگ چالدران و قلعه تاریخی ماکو را  از مهم ترین پروژه های توسعه گردشگری در آذربایجان غربی می باشد که هر کدام از آنها به نوبه خود می توانند موجبات حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در استان فراهم نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در خاتمه به ظرفیت مراکز اقامتی استان اشاره کرد و گفت:در حال حاضر ۲۱۹۱ اتاق با ۵۱۶۲ تخت در مراکز اقامتی آماده پذیرایی از مسافران است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید