07:04|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1400 - 12:53
کد خبر: 16987
یادداشت:

گرانی، لبنیات را از سفره ها حذف کرد

ارزش غذایی شیر و لبنیات در تغذیه و سلامت انسان بسیار زیاد و حائز اهمیت است و عدم قرار دادن لبنیات در برنامه غذایی باعث به وجود آمدن بیماری های مختلف و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. اما این روز ها با افزایش چشمگیر قیمت لبنیات دیگر قدرت خرید مردم از بین رفته و روز به روز لبنیات از سفره های مردم فاصله می گیرد و باید منتظر آسیب به سلامت مردم به خصوص کودکان باشیم.
گرانی، لبنیات را از سفره ها حذف کرد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، حذف کامل یا کمبود لبنیات در برنامه غذایی خانواده ها می تواند در دراز مدت مشکلات فراوانی برای سلامت جسمانی و رشد کودکان به وجود آورد که این اتفاق می تواند در آینده بیماری های مختلفی را برای نسل های بدی پدید آورد و کمبود ویتامین موجب می شود سیستم ایمنی آنها ضعیف تر شود .

تغییر قیمت لبنیات طی این چند ماه به قدری افزایش یافته است که فروشندگان مجبور به تغییر قیت روی بسته بندی ها هستند و به گفته شهروندان ، ماست و پنیری که هفته پیش تهیه شده ، این هفته با قیمت بیشتر و حجم کمتر مجبور به تهیه و خریداری آن هستیم.
باید به این نکته مهم اشاره کرد که در مقابل افزایش قیمت ،کاهش حجم بسته‌بندی لبنیات را نیز شاهد هستیم که این تغییرات باعث بلند شدن صدای اعتراض مردم از وضعیت نابسامان بازار لبنیات شده است و مشکلات فراوانی را برای اقشار کم درآمد پدید آورده است..


در وضعیت اقتصادی نابسامانی که حاکم بر جامعه است سوالی که مطرح می شود این است که گرانی های موجود باکدام قانونی محاسبه شده است؟  آیا این گرانی ها همچنان ادامه خواهد داشت؟ و باید گفت آیا مسئولان مربوطه قصد رسیدگی و پیگیری این معضل را ندارند ؟

افزایش قیمت لبنیات باعث شده اقشار کم درآمد نتوانند آن را تهیه کنند و همین موضوع مزید بر علت آسیب به سلامت آنها شود و کودکان اقشار کم در آمد در آینده با مشکلات متعددی درباره سلامت رو به رو خواهند شد.
 
کارشناسان تغذیه و علوم غذایی عوارض عمده ناشی از کاهش مصرف محصولات لبنی در گروه‌های سنی مختلف را مسائلی چون عدم کارآیی، عدم تحمل کار طولانی، خستگی و کاهش بهره هوشی مطرح می‌کنند.
در پایان انتظار از مسئولان مربوطه است که رسیدگی های مورد نیاز را در مورد قیمت محصولات لحاظ کنند و سامانی به این اوضاع نابسامان دهند تا در این وضعیت اقتضادی ، نمک بر زخم اقشار کم درآمد نپاشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید