19:32|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1400 - 13:23
کد خبر: 16981
یادداشت:

نارضایتی عمومی کاربران آذربایجان غربی از وضعیت نامناسب اینترنت

این روزها کاربران اینترنت پرسرعت در آذربایجان غربی به صورت مکرر با قطع و وصل و کاهش کیفیت سرعت اینترنت خود مواجه هستند و این مشکل صدای آنها را درآورده است.
نارضایتی عمومی کاربران آذربایجان غربی از وضعیت نامناسب اینترنت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در حالی که هر روز تکنولوژی جدیدی وارد بازار می‌شود و اینترنت یکی از ملزومات استفاده از آنها است، مردم روستاها و شهرهای آذربایجان غربی با کمبودها و مشکلات زیادی در زمینه استفاده از اینترنت روبرو هستند.

امروزه دامنه استفاده از این فناوری به عنوان برترین راه ارتباطی درفعالیت های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و …. در سطح جوامع فراگیر شده و عموم مردم به استفاده از آن روی آورده اند و کمترکار شخصی و اداری یافت میشود که نیاز به شبکه های ارتباطی نداشته باشد.

باید توجه داشت که استفاده از اینترنت امروز یکی از اجزای زندگی مردم است و عدم وجود و مشکل در این شبکه بسیاری از امورات زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند که این موضوع نیازمند حمایت و دقت نظر بیشتر مسئولان است.

اینترنت اکنون فراتر از یک ابزار تفریحی و سرگرمی به یک نیاز اولیه و اساسی برای آحاد مختلف جامعه تبدیل شده است حل برخی از مشکلات روزمره، دسترسی به اخبار و شبکه های مجازی، ارتباطات عمومی و فامیلی، کلاس های آموزشی و تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، شرکت در مسابقات آموزشی، علمی و فرهنگی، نگارش مقالات، فعالیت های پژوهشی، پایان نامه دانشجویی، شرکت در کارگاه های آموزشی و سمینارهای آنلاین و غیره همه و همه در دنیای امروزی در بستر وب و از طریق دسترسی به اینترنت مناسب، قابل انجام است و سرعت پایین آن و قطع و وصل های مکرر آن باعث اختلال در کارهای شهروندان می شود.

سخن آخر اینکه این روزها با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا روز به روز نیاز افراد به اینترنت و فضای مجازی بالاتر می رود و افزایش سرعت اینترنت در نقاط مختلف کشور و به تبع آن آذربایجان غربی و کاهش قیمت اینترنت برای سرمایه‌گذاری مردم در کسب و کار‌های مجازی قطعا نتیجه خوبی را به همراه دارد اکه اگر این نکات در آینده اجرایی شود به مقدار قابل توجهی شاهد کاهش هزینه‌های اضافی در کشور خواهیم بود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید